اهم اخبار

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تهران: نشتی آرد بخش یارانه‌ای در واحدهای آزادپز دلیل بی‌کیفیتی نان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم شهر تهران گفت: دلیل بی‌کیفیتی نان، نشتی آردی است که از بخش یارانه‌ای وارد واحدهای آزادپز می‌شود.[/heading]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم شهر تهران امروز در حاشیه مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین دلایل بی‌کیفیتی نان یارانه‌ای است که دولت به نان‌های سنتی می‌دهد.

وی افزود: دولت باید واحدهای نان سنتی را زودتر آزادپز می‌کردند، اما بر خلاف برنامه عمل شد و نان‌های حجیم و سنتی را آزادپز کردند.

کرمی بیان داشت: این اقدام ضربه بزرگی به صنعت نان می‌زند و رقابت را کاملاً در صنعت نان سلب کرده است.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم شهر تهران تصریح کرد: نشتی که آرد نان‌های سنتی در نان‌های صنعتی و آزادپز دارد، موجب بی‌‌کیفیتی نان شده است.

کرمی تصریح کرد:‌آزادسازی قیمت آرد حتما باید در مورد آرد نان سنتی و صنعتی با هم انجام شود، در غیر این صورت موجب نشت آرد نان سنتی به بخش صنعتی می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر حدود یکسال است که آرد واحدهای صنعتی آزاد شده و در یک رقابت کاملاً نادرست این صنعت حرکت می‌کند.

کرمی بیان داشت: با آزادسازی آرد قیمت نان افزایش نمی‌یابد، بلکه یک رقابت سالم ایجاد می‌شود.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم شهر تهران تصریح کرد: دلیل بی‌کیفیتی نان نشت آردی است که از بخش یارانه‌ای وارد واحدهای آزادپز می‌شود که اگر آرد این دو دسته نانوایی یکسان شود، قطعاً از این بی‌کیفیتی هم جلوگیری خواهد شد.

وی بیان داشت:‌ در حال حاضر واحدهای آزادپز آرد را مستقیماً از واحدهای آزادپز نمی‌خرند، بلکه کیسه‌ای ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر آرد مورد نیاز خود را از واحدهای یارانه‌پز خریداری می‌کنند.

به گزارش فارس، نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان امروز با حضور علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید: در این نمایشگاه ۱۳۶ شرکت داخلی و خارجی از ۱۵ کشور جهان حضور دارند.

بر اساس این گزارش ۳۱ شرکت حاضر در این نمایشگاه خارجی و از کشورهای فنلاند، سوئیس، سوئد، ترکیه، آلمان، بلاروس و ایتالیا هستند و بقیه شرکت‌ها جزء شرکت‌های داخلی هستند.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان از ۱۵ تا ۱۸ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار است.

 

تلگرام

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *