اهم اخبار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: کاهش ۱۰هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه با ۱۰ هزار تومان کاهش به ۱۱۵ هزار تومان رسیده است،گفت:بارش سنگین برف در آذربایجان غربی، قاچاق دام به عراق را ناممکن کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از مهر؛ علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه با ۱۰ هزار تومان کاهش به ۱۱۵ هزار تومان رسیده است، گفت: قیمت این کالا طی روزهای گذشته حدود ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بحث عرضه و تقاضا در تعیین قیمت گوشت بسیار مؤثر است، اظهار داشت: بازار گوشت با رکود مواجه است و تقاضا کاهش و عرضه افزایش یافته است.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: با اینکه هم اکنون در اول ماه قرار داریم اما خریدهای شب یلدا توان مردم را کاهش داده به همین دلیل تقاضا برای خرید گوشت افت کرده است.

ملکی با بیان اینکه مسئولان مربوطه تلاش‌های زیادی برای کنترل قاچاق دام از کشور انجام داده‌اند، گفت: علاوه بر این در مناطقی از آذربایجان غربی که مرز با کشور عراق و دارای مسیر صعب‌العبوری است برف سنگینی باریده و امکان انتقال دام به آن سوی مرزها ناممکن کرده است.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید طی روزهای آینده شرایط بازار به چه صورت باشد؟، افزود: اگر شرایط به همین منوال باشد، اعداد و ارقام چندان جابجا نمی‌شود. البته در دی ماه چون هوا سردتر می‌شود مصرف محصولات پروتئینی نیز بالا می‌رود که همین امر ممکن است باعث نوسانات جزئی در قیمت گوشت شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *