اهم اخبار

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک‌ نوزاد: ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تامین شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هانی تحویل زاده از تامین ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تا ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ هانی تحویل‌زاده رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک‌ نوزاد، با بیان اینکه ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تامین شده است، گفت: با تامین این ارز انجمن تولیدکنندگان شیرخشک هیچ نگرانی از بابت تامین مواد اولیه نخواهد داشت و ارز این مواد اولیه می‌تواند تا  ابتدای سال آینده پاسخگوی نیاز کشور باشد.

وی ادامه داد:۴۰ درصد ماده اولیه شیرخشک نوزاد با ارز دولتی تامین می‌شود و ۶۰ درصد مابقی را تولیدکنندگان براساس بازار آزاد هزینه می‌کنند. قیمت قوطی، مقوا، شیرخشک بدون چربی و نظایر اینها و همچنین دستمزد به طور مداوم در حال تغییر است. این موارد منجر به افزایش هزینه‌های تولید شده است و باید قیمت‌ها تغییر کند.

احتمال جایگزینی شیرخشک نوزاد با شیرخشک صنعتی

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد اضافه کرد: چون شیرخشک نوزاد به دلیل یارانه دولت از شیرخشک صنعتی ارزان‌تر شده‌است، نگرانیم که افزایش نیافتن قیمت، به ورود شیرخشک فرموله شده نوزاد به بازار و جایگزینی آن با شیرخشک صنعتی منجر شود.

وی همچنین از قاچاق شیرخشک به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: پایین بودن قیمت شیرخشک در کشور، به این منجر شده که این کالای تولیدی در ایران به افغانستان، پاکستان و عراق قاچاق شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *