اهم اخبار

دبیر انجمن شیرینی و شکلات: استمرار ثبات قیمت شکلات در بازار/ مشکلی در تامین نیاز بازار شب عید وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مغازه ای گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، اما به سبب کاهش قدرت خرید خانوار، برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی و شکلات نداریم.

جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکوئیت شیرینی و شکلات در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلی در تامین و توزیع مواد اولیه داخلی وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر در تامین مواد اولیه تولید داخل اعم از شیرخشک، آرد و روغن در داخل مشکلی وجود ندارد و تنها در تامین مواد اولیه خارجی به سبب نوسان نرخ ارز مشکلاتی داریم.

وی افزود: با توجه به آنکه شیرینی و شکلات جزو اقلام لوکس در سبد خانوار به شمار می‌رود، به همین خاطر تولیدکنندگان به حاشیه سود ۴ تا ۵ درصد اکتفا می‌کنند، ضمن آنکه در فروش برخی محصولاتشان متضرر هستند، اما به طور کلی در سبد فروش این میزان سود دست یافتنی است.

مغازه‌ای با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز بازار شب عید نداریم، بیان کرد: هم اکنون تولیدکنندگان این آمادگی را دارند که مایحتاج مورد نیاز خانوار‌ها را برای بازار شب عید به طور کامل تامین کنند و بازار این محصولات در شب عید به قدرت خرید خانوار بستگی دارد.

صادرات شکلات به ۸۰۰ میلیون دلار می رسد

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شکلات تا پایان سال نداریم، گفت: علی رغم افزایش هزینه‌های تولید، اما به سبب عدم توان قدرت خرید خانوار هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی و شکلات نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات شکلات بیان کرد: با توجه به افزایش پیک تولید و مصرف در ۶ ماهه دوم سال انتظار می‌رود که ارزآوری صادرات همانند سال گذشته حداقل به  برسد.

مغازه ای در پایان تصریح کرد: اگرچه امکان صادرات یک تا یک و نیم میلیارد دلار شیرینی و شکلات به بازار‌های هدف وجود دارد، اما مشکلات تامین مواد اولیه و نوسان نرخ ارز موجب شده تا به عدد دلخواه خود نرسیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *