اهم اخبار

رئیس انجمن صنفی گاوداران: امکان رقابت با پرداخت تعرفه ۱۶ هزار تومانی صادرات دام وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

احمد مقدسی گفت: علی رغم آزادسازی صادرات به ازای هر کیلو دام‌سنگین ۱۶ هزار تومان تعرفه دریافت می شود که با این وجود امکان رقابت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مقدسی گفت: با مردمی سازی یارانه ها قرار بود، تسهیلاتی در اختیار واحد دام و طیور قرار گیرد، در حالی که مصوبات تنها روی کاغذ آمده و در عمل اجرایی نمی شود.

به گفته او، علی رغم افزایش هزینه های تولید، اما قیمت دام برای دامدار تغییری نداشته است.

مقدسی می گوید: قیمت کنونی هر کیلو دام ۷۰ تا ۷۱ هزار تومان بوده، در حالی که قیمت تمام شده برای گاودار ۱۱۴ هزار تومان است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: به ازای صادرات هر کیلو دام سنگین ۱۶ هزار تومان تعرفه دریافت می شود که در صورت عدم حذف تعرفه امکان رقابت و صادرات وجود ندارد.

با مردمی‌سازی یارانه‌ها و آزادسازی نرخ‌ها ۲۰ هزار‌ میلیارد تومان تسهیلات برای تولیدکنندگان دام و طیور در نظر گرفته شده که طبق گفته معاون امور و برنامه ریزی اقتصادی با نرخ‌های ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

بنابر گفته انجمن صنفی گاوداران بی توجهی به تولیدکنندگان و عدم حمایت های کافی پایداری تولید را در معرض خطر قرار می دهد به طوری که تولیدکنندگان چاره ای جز کشتار دام های مولد ندارند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *