اهم اخبار

رئیس انجمن صنفی گاوداران: تولیدکنندگان شیر و لبنیات بعد از ارز ۴۲۰۰ تومانی باید زنجیره‌ای اداره شوند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

احمد مقدسی گفت: تولیدکنندگان برای اینکه کمترین آسیب را از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی داشته باشند باید به صورت زنجیره‌ای اداره شوند تا هزینه‌های تولید آنها کاهش یابد و محصولات لبنی به قیمت پایین تری به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اظهار داشت: بر اساس برآوردی که اخیرا انجام شده است بعد از برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی، در بخش تولید شیر خام ۵۹ درصد اثرگذاری دارد البته این عدد بسته به تغییر نرخ ارز نیمایی متغیر است.

وی افزود: با این کار دولت یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی را جا به جا کند به جای حمایت از  بخش تولید به بخش مصرف کننده تغییر می‌دهد تا مصرف کننده توان خرید محصولات لبنی به قیمت واقعی را داشته باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی اقدامی درست است اما نیازمند اقدامات کارشناسی شده است؛ این جراحی اقتصادی باید در مقطعی انجام شود اما باید مراقب بود که کمترین آسیب را به مصرف کننده و تولید وارد کند.

وی در واکنش به اینکه چقدر از دامداران ما زنجیره هستند تا در این شرایط بتوانند هزینه های خود را به حداقل برسانند، تصریح کرد: داشتن زنجیره های تولید برای تولید شیر خام و لبنیات اقدامی درست و کارشناسی شده است اما اکنون که تولید کنندگان ما زنجیره ای نیستند باید از آنها حمایت کرد، در غیر این صورت از بین می روند.

مقدسی اظهار داشت: تولید کنندگان در آینده و برای اینکه کمترین آسیب را از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی داشته باشند باید به صورت زنجیره ای اداره شوند تا هزینه های تولید آنها کاهش یابد و محصولات لبنی به قیمت پایین تری به دست مردم برسد.

وی گفت: در انجمن گاوداران صنایع تبدیلی نیز برای جذب شیر ایجاد شده است که خامه، کره و شیرخشک تولید می کند اما این ظرفیت پاسخگوی جذب شیر خام نیست و روزانه می تواند تنها ۵۰۰ تن شیر جذب کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *