اهم اخبار

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران : صنایع لبنی ایران توانایی رقابت در بازار روسیه را دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با اشاره به از دست رفتن بازار روسیه در سال های اخیر به علت بی دقتی و سهل انگاری صادر کنندگان گفت: اکنون که روابط دوستانه ای میان ایران و روسیه برقرار شده، موقعیت خوبی برای حضور هر چه بهتر ایران در بازار های روسیه و سایر کشورهای همسایه فراهم آمده است.[/heading]
Image result for ‫محمد حسین عزیزی صنایع غذایی‬‎
دکتر محمد حسین عزیزی در گفتگو با خبرنگار ایران اکونومیست گفت: خوشبختانه محصولات غذایی ایران از لحاظ استاندارد و دانش فنی دارای ویژگی های مطلوب در تولید هستند و همچنین محصولات ایرانی نیز از لحاظ کیفیت امکان رقابت با محصولات خارجی را جهت صادرات دارند.
دکتر عزیزی در ادامه به صنایع لبنیات، خشکبار، شیرینی و شکلات و همچنین برخی از فرآورده های خمیری مانند ماکارونی و فرآورده های گوشتی اشاره کرد و گفت: در بازار امروز کشور، این صنایع قابلیت رقابت با همتایان خارجی خود را دارند ولی تمام صنایع یادشده از کیفیت لازم جهت حضور در بازارهای خارجی برخوردار نیستند و تنها بخشی از آنها محصولات قابل رقابتی در هر جای دنیا را دارند.
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با اشاره به نقش اتاق های بازرگانی در امر صادرات خاطرنشان کرد:  اتاق های بازرگانی باید نقش خیلی فعال تری در این عرصه ایفا کنند و اجازه صادرات هر محصولی را که از کیفیت لازم برخوردار نیست ندهند. در این راستا، اتاق های بازرگانی می توانند با انجمن های صنفی جلساتی برگزار کنند تا مشخص شود چه محصولات و برندهایی برای صادرات از کیفیت جهت رقابت در بازارهای خارجی برخوردار هستند.
عزیزی در ادامه پیشنهاد کرد: بهتر است پیش از صادرات تاییده های سازمان استاندارد و دارو گرفته شود تا محصولی که وارد بازار خارجی می شود از کیفیت لازم جهت رقابت برخوردار باشد. اگر این نکته رعایت شود، ما می توانیم یک بازار دائمی برای محصولات خود داشته باشیم.
دکتر عزیزی با در نظر گرفتن شرایط به وجود آمده جهت صادرات گفت: این موقعیت، شرایط مناسبی جهت افزایش حضور هر چه پر رنگ ایران در بازارهایی چون آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان و تاجیکستان فراهم آمده است و باید با دقت بیشتری در مباحث کیفیت، حمل و نقل و بسته بندی در این بازار ها شرکت کنیم.
وی در پایان سخنان خود مجددا به صادرات اشاره کرد و افزود: نباید هر کس به تنهایی شروع به صادرات کند، بهتر است صادرات هر محصول در زیر مجموعه های بخش صنفی خود قرار بگیرد. اگر هر یک از تولید کنندگان به تنهایی عمل کنند ممکن است بازار کالای ایرانی خراب شود.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *