اهم اخبار

رئیس بنیاد ملی گندمکاران: نیازی به واردات گندم نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به پراکنش مناسب بارش و وضعیت مطلوب مزارع نیازی به واردات گندم نداریم.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت گندم از استان‌های جنوبی کشور آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مزارع از لحاظ کمیت و کیفیت مشکلی در تولید گندم وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و وضعیت مطلوب مزارع پیش بینی می‌شود که امسال ۱۴ میلیون تن گندم برداشت شود.

گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور نمی‌شود

هاشمی با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم‌ نداریم، بیان کرد: با توجه به پراکنش مناسب بارش و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، کشاورزان تمایل بیشتری به کشت دارند که با این وجود تولید گندم بیش از نیاز داخل خواهد بود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: بازرگانی دولتی به عنوان مباشر، خرید تضمینی را از نخستین روز برداشت آغاز کرده است و همواره قول دادند که پرداخت مطالبات در کوتاه‌ترین زمان به حساب گندمکاران واریز شود.

به گفته وی، با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان تقاضا کردیم که گندم‌های تولیدی مانده در انبار‌ها مربوط به سال زراعی گذشته را به مراکز خرید تحویل دهند.

این مقام مسئول در پایان درباره اینکه گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور نخواهد شد، تصریح کرد: در همایش کشت پاییزه در سال زراعی گذشته اعلام کردیم که نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی هر کیلو گندم مورد قبول بنیاد ملی گندمکاران است، اما تمامی این عوامل به نحوه خرید و پرداخت‌مطالبات گندم بستگی دارد و چنانچه پرداخت مطالبات طبق اظهارات مسئولان در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد، موضوع جایگزینی گندم به عنوان خوراک دام و طیور منتفی است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *