اهم اخبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران:سبزی‌های تهران دیگر با پساب خام آبیاری نمی‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در استان تهران از آب فاضلاب خام برای آبیاری مزارع استفاده نمی‌شود و از تصفیه خانه‌ها خروجی گرفته می‌شود.

 

علی‌اشرف منصوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران  ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: بررسی‌های انجام‌شده در شهرستان‌های استان تهران نشان می‌دهد که محصولاتی نظیر سبزی و صیفی به‌طور مستقیم از پساب فاضلاب استفاده نمی‌کنند و اگر موردی باشد حتماً با آنها برخورد می‌شود.
علی‌اشرف منصوری درباره آخرین وضعیت آبیاری  مزارع جنوب تهران با آب‌های آلوده اظهار کرد: در استان تهران از آب فاضلاب خام برای آبیاری مزارع استفاده نمی‌شود و از تصفیه خانه‌ها خروجی گرفته می‌شود.

وی افزود: متولی این امر نیز امور آب است و باید آب و فاضلاب شهری و منطقه‌ای‌ را کنترل کنند و آب را به‌صورت تصفیه‌شده در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران  ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌هایی در استان تهران نیز در حال انجام است و قول آن داده‌ شده که عملیات اجرایی آن در سال ۹۵ به‌ پایان برسد که اگر به ثمر برسد بسیاری از اراضی را مشروب می‌کند و در جهت سالم‌سازی آب کشاورزی مؤثر است.

وی در پاسخ به این سؤال که بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده آیا هنوز مزارعی یافت می‌شود که از آب فاضلاب خام استفاده کند؟ تصریح کرد: بررسی‌های انجام‌شده در شهرستان‌های استان تهران نشان می‌دهد که محصولاتی نظیر سبزی و صیفی به‌طور مستقیم از پساب فاضلاب استفاده نمی‌کنند و اگر موردی باشد حتماً با آنها برخورد می‌شود.

منصوری در خصوص نگرانی‌های که بابت مصرف سبزی و صیفی و آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در تهران وجود دارد گفت: این نوع آبیاری مهار شد و دیگر سبزی با پساب خام آبیاری نمی‌شود و این نگرانی برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد.

بنابر این گزارش در سال‌های گذشته این موضوع به صورت ملی و با همکاری ارگان‌های مختلف نظیر استانداری، قوه قضائیه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو انجام و حجم زیادی از مزارع که با آب‌های آلوده آبیاری می‌شد، جمع آوری شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *