اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:احتمال نهایی شدن صادرات محصولات لبنی در روزهای آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]رئیس سازمان دامپزشکی از احتمال نهایی شدن صادرات محصولات لبنی ایران به روسیه در روزهای آینده خبر داد.[/heading]

مهدی خلج در نشست بررسی‌های موانع تجارت و صادرات ایران به روسیه که امروز ۲۲ دی ماه در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: بر اساس توافقی که با روس‌ها انجام شده است ۱۹ مرکز شیلاتی داخلی ما می‌توانند محصولات‌شان را به فدراسیون روسیه صادر کنند.

وی افزود: الزام بر این است که از کارگروهی که سازمان دامپزشکی تایید کرده این محصولات صادر شود، اما محدودیتی برای بازرگانانی که قصد صادرات به روسیه را دارند وجود ندارد و هیچ‌گونه انحصاری وجود ندارد.

خلج عنوان کرد: سه هفته قبل معاون اول و مسئول مرجع صلاحیت‌ بهداشتی روسیه به ایران آمدند و ما جلسات متعددی با آن‌ها داشتیم و قرار شد گواهی‌های بهداشتی که برای صادرات فراورده‌های لبنی لازم است تنظیم و برای صادرات تایید نهایی صورت گیرد. این توافقات به امضا رسیده و قرار است تا ۲۰ ژانویه روس‌ها نظرشان را برای واردات محصولات لبنی از ایران بدهند اما به احتمال بسیار زیاد صادرات لبنیات به روسیه عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی همچنین گفت: در کنار این‌ها به موازت گواهی‌هایی که برای صادرات فراورده‌های لبنی صادر شده است، این‌ گواهی‌ها برای گوشت مرغ و تخم مرغ نیز صادر شده است که البته طرف روس اطلاعات جزیی‌تری در این زمینه از ما خواسته‌اند و قرار است تا ۱۵ فوریه به ما جواب بدهند.

 

جهت عضویت در کانال اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *