اهم اخبار

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده: اتخاذ تصمیماتی درباره ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: به تازگی در سازمان دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از صدا و سیما، منصور پوریان در گفتگو با رادیو از وجود ۳۳۵ هزار رأس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون رأس گوسفند در کشور خبر داد و افزود: باوجود تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست، که این گرانی متأثر از عوامل مختلفی است و این عوامل هیچ وقت نگذاشته بازار گوشت به ثبات برسد.

وی افزود: به تازگی در سازمان دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: متأسفانه طی یک ماه گذشته به صورت بی رویه در تمامی شهرها و استان‌های کشور این اتفاق افتاد و سبب شده بازار با کمبود و جهش قیمت مواجه شود.

پوریان اظهار داشت: قیمت منطقی هر کیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر ۴۰ و دام سنگین ۳۵ هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود دام و گوشت گرم در کشور وجود ندارد و ذخایر گوشت منجمد نیز در سردخانه‌ها کامل است، گفت: وقتی بازار خوبی داشته باشیم تولید نیز مطلوب خواهد بود و زمانی که تعادل در بازار به هم بخورد تولید نیز آسیب پذیر می‌شود.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام افزود: قبل از اینکه عرضه و تقاضا در گوشت قرمز دچار مشکل شود باید تدابیر و تصمیم‌های لازم و ضروری گرفته شود تا بازار دچار هیجانات کاذب نشود.

وی یادآور شد: هم اکنون قیمت‌ها با منطق مصرف کننده همخوانی ندارد که این مسئله باعث کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور شده است.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *