اهم اخبار

رئیس نظام‌صنفی کشاورزی: الگوی کشت با امنیت غذایی ارتباط مستقیمی دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قاسم پیشه ور گفت: با توجه به تاثیر اجرای الگوی کشت در کاهش تولید محصولات آب بر، این مصوبه متناسب با نیاز هر منطقه باید تعریف شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم پیشه ور گفت: گرچه مصوبه الگوی کشت در ۵۰ سال گذشته محقق نشد، اما اجرای آن می تواند در کاهش کشت محصولات آب بر تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته او، در اجرای الگوی کشت، توان کشت منطقه باید تعریف شود، اما به لحاظ اقتصادی ممکن است جوابگو نباشد و در نهایت کشاورزان برای رفع مشکلات معیشتی به سمت و سوی کشت محصولات آب بر سوق دهد.

پیشه ور ادامه داد: اجرای الگوی کشت مختص یک وزارتخانه نیست و حاکمیت برای حمایت از کشاورزان باید پای کار آیند، درغیراین صورت کشاورزان منفعت اقتصادی خود را در نظر می‌گیرند.

رئیس نظام‌صنفی کشاورزی گفت: اجرای الگوی کشت با امنیت غذایی مردم در ارتباط است و دراین راستا ضرورت دارد تا وزارت نیرو و وزارت راه پای کار بیایند و این مهم را اجرا کنند چرا که عدم اجرای این موضوع می تواند موجب عدم انگیزه کشاورز و تولیدکننده شود. 

او با بیان اینکه اراضی کشاورزی در کشور ما اقتصادی نیست،گفت: براین اساس الگوی کشت متناسب با نیاز هر منطقه باید تعریف شود، همچنین به سبب تخصیص اعتبار الگوی کشت در بودجه ۱۴۰۲ انتظار می‌رود که این مصوبه در تمامی استان ها اجرایی شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *