اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار: پتانسیل صادرات ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ وجود دارد

بدون دیدگاه

ناصر نبی پور گفت: با توجه به ظرفیت صنعت طیور، پتانسیل صادرات حداقل ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ بدون آسیب به بازار داخل وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر نبی پور گفت: بنابر آمار، تولید روزانه تخم مرغ به ۳ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است که براین اساس نگرانی بابت تامین تخم مرغ برای شب عید و ماه رمضان وجود ندارد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد و برای سال آینده این رقم به بالای یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: مصرف تخم مرغ بالا رفته، زیرا ارزان ترین کالای پروتئینی بوده و همچنین در نیمه دوم سال نیز تقاضا بیشتر می‌شود.

نبی پور قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۴۷ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ ۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده است و همواره این ظرفیت وجود دارد که این میزان حداقل به ۲۵۰ هزار تن برسد.

او گفت: با توجه به آنکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس خانوار محسوب می‌شود، از این رو سرانه مصرف در سال‌های اخیر به ۱۴ تا ۱۵ کیلو رسیده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *