اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت،معدن وتجارت جوانان تهران در آستانه برگزاری ایران اگروفود:رسانه ها بازوی توانمند نمایشگاهها هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نمایشگاه مهمترین ابزار ارتباطی برای صنایع و مشاغل مختلف و از قدرتمندترین وسایل ارتباط جمعی است که نقش بسیار مهمی در اقتصاد هر کشوری دارد. نمایشگاه ویترین اقتصاد کشور و محرک اصلی تولید ناخالص ملی است.

دکتر مهدی کریمی تفرشی در گفتگو با پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)،گفت: در ایران نمایشگاه بین المللی اگروفود با توجه به جایگاه کلیدی صنعت غذا در اقتصاد غیر نفتی کشور همواره یکی از مهمترین و قدرتمندترین نمایشگاههای داخلی و از بزرگترین نمایشگاههای خاورمیانه بوده است.

 وی افزود :تقریبا از اواخر بهمن‌ماه صنعت نمایشگاهی دنیا متوقف شده و مشاغل مرتبط با این صنعت در حالت رکود به سر می برند.

 بیش از ۲۰۰ برگزار‌کننده حقوقی نمایشگاه‌ها و بیش از ۴۰ مرکز نمایشگاهی در سراسر کشور داریم که محرکه اصلی تقاضا در کشور و موتور محرک رونق تولید و چرخه اقتصادی هستند.

بنابراین با توجه به جایگاه مهم این صنعت در جهش تولید و رونق هرچه بیشتر اقتصاد غیرنفتی و ایجاد اشتغال بویژه در شرایط حساس اقتصادی کشور، حمایت از این صنعت اهمیت بسزایی دارد.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی در ادامه گفت: آنچه مسلم است برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در شرایطی که اقتصاد کشور از یک سو با محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و از سوی دیگر با تحریم‌های آمریکا مواجه است، به جهت حفظ اشتغال و ایجاد پویایی در تولید و عرضه و تقاضا در کشور حفظ اشتغال یک ضرورت است.

کریمی تفرشی افزود:سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی اصلی در بحث نمایشگاهها می بایست دغدغه های مجریان و برگزار کنندگان نمایشگاهی را ارزیابی و به گوش دولت و مسئولین رسانده و حداقل تا زمانی که رکود ناشی از شیوع کرونا به این صنعت آسیب رسانده حمایت های لازم را برای سرپا نگه داشتن این صنعت جلب نماید.

رئیس تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی ادامه داد: پرداخت تسهیلات کم‌بهره سرمایه در گردش به مجریان و برنامه‌ریزی جهت حمایت از توسعه و تجهیز مراکز نمایشگاهی با همکاری صندوق ضمانت صادرات و کمک بانک ها بویژه بانک توسعه صادرات و تمامی دستگاههای ذیربط باید از اولویت های برنامه های سازمان توسعه تجارت باشد.

 وی گفت:باید زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه‌ها را به شکلی که به سلامت جامعه لطمه وارد نشود، آماده کنیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی این صنعت رو سر پا نگه داریم.

اگر یک بانک اطلاعاتی جامع و دقیق تدوین شود و فقط از مخاطبان اصلی نمایشگاهها برای بازدید دعوت بعمل آید می توان ضمن اینکه نمایشگاهها را تخصصی تر و بر مبنای استانداردهای روز دنیا برگزار کرد از تجمع گسترده در شرایط بحران کرونا جلوگیری و به حفظ سلامت جامعه در عین برگزاری نمایشگاهها نیز کمک کرد.

ضمن اینکه حمایت بخش خصوصی از این صنعت هم بسیار می تواند راهگشا باشد و باید فضا برای حضور هر چه پر رنگ تر بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و امور اجرایی در کنار سیاست گذاری دولت فراهم شود.

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها در پایان گفت: رسالت اصحاب رسانه در شرایط فعلی برای انعکاس هر چه قدرتمندتر دستاوردهای نمایشگاهها بسیار سنگین تر از همیشه است و نباید فراموش شود که رسانه ها بازوی توانمند نمایشگاهها همواره بوده و هستند و در شرایط رکود می توانند به حفظ و رونق هر چه بیشتر این صنعت کمک کنند.

گفتنی است بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی،مواد غذایی ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود ۲۰۲۰) در تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهر ماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار می شود.

این رویداد امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به شرایط خاص کرونایی تنها با کارت دعوت و با حضور بازدیدکنندگان تخصصی همراه خواهد بود .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *