اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره تک ژن مطرح کرد: برنامه های تک ژن زیست برای توسعه صادرات+ویدئو

بدون دیدگاه

محمود مقتدایی می‌گوید شرکت تک ژن زیست به صورت هدفمند برای تمام صنایع محصولات پروبیوتیک تولید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محمود مقتدایی رئیس هیئت مدیره گروه تک ژن زیست در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته در خصوص فعالیت و محصولات این شرکت به خبرنگار ما گفت: شرکت تک ژن زیست در سال ۸۹ با هدف تولید میکروارگانیسم های مفید برای صنعت تاسیس شده است.

مقتدایی عنوان کرد: هیچ فعل و انفعالی بدون نقش میکروب‌ها صورت نمی‌گیرد از همین رو شرکت تک ژن با توجه به نقش میکروب‌ها در صنعت تاسیس شده است و تولید میکروب‌ها را برای اولین بار در ایران به صورت صنعتی آغاز کردیم.

وی گفت: در صنایع مختلف از جمله صنعت غذا، دارو، دام، طیور و آبزیان، نفت و آرایشی فعالیت داریم.

رئیس هیئت مدیره گروه تک ژن زیست بیان کرد: این شرکت از سال ۹۳ به عنوان اولین تولیدکننده پروبیوتیک‌های دامی در صنعت دام، طیور و آبزیان فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مکمل‌های پروبیوتیک در این صنعت شناخته می‌شود.

مقتدایی افزود: در شرکت تک ژن به صورت هدفمند برای دام گوشتی، دام شیری ، طیور، جوجه یکروزه، مرغ مادر و آبزیان از جمله ماهیان سردآبی و گرم آبی به صورت تخصصی محصولات خاصی تولید می‌شود که تاثیر خوبی نیز در این زمینه داشته است.

وی در ادامه گفت: در صنعت دارویی نیز ده محصول پروبیوتیک تخصصی برای کودکان، خانم‌ها و داروهای گوارش تولید شده است همچنین برای اولین بار محصولات پروبیوتیک برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب در بیمارستان شهید بهشتی به کمک شرکت تک ژن مورد بررسی قرار گرفت و مشغول اخذ مجوز آن هستیم و برای درمان بیماری دیابت محصول اختصاصی معرفی شده که مورد استقبال نیز قرار گرفته است و در حال گسترش محصولات هستیم.

این فعال صنعت در خصوص صادرات این شرکت خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کرده‌اند و شرکت تک ژن زیست نیز توانست محصولات خوب و مفیدی تولید کند که در فیلیپین، کنیا، عمان، ترکیه، افغانستان، عراق ، آذربایجان، لبنان و روسیه ثبت شده است و تا سال آینده نیز برنامه تولید فراسرزمینی را برای ورود به بازارهای آمریکا و اروپا در دستور کار داریم.

مقتدایی در پایان گفت: با توجه به حضور در صنعت‌های مختلف، هر کدام از صنایع مشکلات خودش را دارد. اگر دولتمردان در تولید سنگ اندازی نکنند، تولید راهش را پیدا می‌کند و موفق نیز خواهد بود البته تولیدکنندگان نیز یاد گرفته‌اند از این مانع ها گذر کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *