اهم اخبار

رفع بحران بازار مرغ با توزیع گسترده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: اکنون بحران بازار گوشت مرغ با توزیع گسترده این محصول، توسط دولت برطرف شده و برای ماه مبارک رمضان قیمت‌ها متعادل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ محمدعلی کمالی افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۰ به دلیل کاهش عرضه گوشت مرغ توسط برخی استان های تولیدکننده عمده همانند استان های شمالی کشور به استان تهران با بحران کاهش عرضه و افزایش قیمت روبرو شدیم که این مشکل با استقرار معاونین وزیر جهاد کشاورزی در این استان ها برطرف شد.

وی نیاز روزانه بازار تهران به گوشت مرغ را یک هزار و ۱۰۰ تن دانست و اظهار داشت: اکنون با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی روزانه نزدیک یک هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ وارد استان تهران می شود که بخشی از آن حتی مازاد بر نیاز استان است.

سن پرورش مرغ گوشتی به ۵۰ روز افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: همچنین به منظور تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور، مقداری نهاده اضافه در نظر گرفته شد تا دوره پرورش به ۵۰ روز برسد و کمبود بازار رفع شود.

کمالی اضافه کرد: اکنون ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده، بنابراین بعد از این، شاهد صف در میادین میوه و تره‌بار نخواهیم بود.

وی بازار گوشت مرغ را رو به آرامش دانست و گفت: برخی از هموطنان به دلیل نگرانی هایی که داشتند اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ می کردند که اکنون این ولع وجود ندارد، بنابراین برای ماه مبارک رمضان، بازار متعادلی خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، افزود: اکنون در برخی استان های کشور قیمت مرغ طبق نرخ جدید قرارگاه ساماندهی مرغ و حتی در برخی استان ها زیر این قمیت است.

وی با تاکید بر تامین بودن گوشت مرغ کشور، از شهروندان خواست تا مرغ را با قیمت های بالا خریداری نکنند.

بر اساس این گزارش طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سال ۹۹ بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

پیش از این به دلیل کمبود نهاده های طیور، مدت زمان پرورش مرغ گوشتی ۴۰ روز تعیین شده بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *