اهم اخبار

رویداد منحصر ایران و هند در تجارت چای

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]یک گروه ایرانی متشکل از نمایندگان سازمان ملی استاندارد و مقامات وزارت بهداشت، برای بررسی کیفیت و سلامت چای هندی به هند سفر کردند.[/heading]

به گزارش ایسنا، پایگاه هندو در گزارشی نوشت: در حالیکه تعامل کشورهای تجارت کننده از طریق مقامات صنعت و تجارت معمول است، دیدار کارشناسان ایرانی منحصر به شمار می‌رود زیرا تنها برای بررسی مسئله کیفیت و سلامت بود.

یک مقام وزارت بازرگانی هند به پایگاه هندو گفت: در جریان سفر فوریه هیات هندی به تهران، ایران مسئله وجود مواد شیمایی در چای هندی را مطرح کرد و مقامات هندی از همتایان ایرانی خود دعوت کردند از مزارع و کارخانه‌های چای بازدید کنند و به بررسی کیفیت و استانداردهای بکار گرفته شده در این کشور بپردازند.

سفر سه روزه گروه ایرانی به یک ایالت تولیدکننده چای و یک کارخانه در آسام و مرکز تحقیقات چای توکلای در جورهات هفته گذشته انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، ایران با سرانه مصرف ۱٫۲ کیلوگرم چای و علاقمندی به مصرف چای قیمت بالای ارتدکس، بازار مهمی برای صادرات حجم بالایی چای هندی به شمار می‌رود.

هند که دومین تولیدکننده بزرگ چای در جهان است، عمدتا چای نوع ارتدکس را که به روش رسمی و معمولی تولید می‌شود، به عراق، ایران و روسیه صادر می‌کند و امیدوار است صادرات چای به ایران را افزایش دهد.

این کشور با سریلانکا برای داشتن سهم بزرگتری از بازار ایران در رقابت است. در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۵ حدود ۱۲٫۷۷ میلیون کیلوگرم چای هندی به ایران صادر شد در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته رقم مذکور ۱۳ میلیون تن بود.

صادرات چای هندی در سال ۲۰۱۴ به ۱۸ میلیون کیلوگرم رسید و هند افزایش رقم مذکور به ۲۰ میلیون کیلوگرم در سال جاری میلادی را هدف گذاری کرده است.

 

تلگرام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *