اهم اخبار

سازمان ملل درباره قحطی در جهان هشدار داد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر برنامه جهانی غذای (WFP) سازمان ملل متحد هشدار داد، جهان نه فقط با بیماری‌های همه‌گیر جهانی، بلکه فاجعه انسانی جهانی مواجه است و از شورای امنیت خواست اقدام سریعی را به‌کار بندد.

به  گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، در تارنمای سازمان ملل متحد آمده است: دیوید بیزلی (David Beasley) مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا روز سه‌شنبه از طریق تماس ویدئویی به اعضای شورای امنیت گفت: «شیوع جهانی کووید-۱۹ در سال جاری، وخیم‌ترین بحران انسانی را از زمان جنگ جهانی دوم به بار آورده است».

وی با یادآوری تعمیق بحران‌ها، بلایای طبیعی مکرر و تغییر الگوهای آب‌وهوایی گفت: ما اکنون با یک طوفان کامل مواجهیم.

این مقام سازمان ملل اظهار داشت: در حالی که میلیون‌ها غیرنظامی در کشورهای کرونازده در آستانه خطر گرسنگی قرار دارند قحطی یک احتمال بسیار واقعی و خطرناک است.

بیزلی همچنین تصویر تیره‌ای را از مواجهه ۱۳۵ میلیون نفر با بحران گرسنگی و حتی بدتر از آن ارائه و درباره قرار گرفتن ۱۳۰ نفر دیگر در آستانه قطحی ناشی از شیوع ویروس کرونا هشدار داد و گفت: برنامه جهانی غذا اکنون به نجات حدود ۱۰۰ میلیون نفر کمک می‌کند که این تعداد تا همین چند سال پیش حدود ۸۰ میلیون نفر بود.

وی اضافه‌کرد: اگر نتوانیم به کسانی که به کمک حیاتی نیاز دارند، رسیدگی کنیم تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که ۳۰۰ هزار نفر در هر روز در یک دوره سه ماهه جان خود را به دلیل گرسنگی از دست خواهند داد و این تعداد شامل افزایش گرسنگی ناشی از کووید-۱۹ نیست.

بیزلی همچنین بر نیاز به سامانه‌های هشدار سریع تأکید کرد و گفت: اگر آماده نباشیم و اکنون برای ارزیابی امنیتی وارد عمل نشویم، از کمبود در منابع و اختلال در تجارت پیشگیری نکنیم آنگاه فقط در چند ماه با یک رویداد بسیار مهم مواجه خواهیم شد.

وی تأکید کرد، ما زمان زیادی نداریم و باید عاقلانه و سریع عمل کنیم.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *