ستاد تنظیم بازار تصویب کرد: واگذاری انتخاب شبکه توزیع و تقسیم سهمیه‌ها بین مصارف مختلف به استان‌ها

لینک کوتاه

https://agrofoodnews.com/?p=53389
زمان خواندن 2 دقیقه

ستاد تنظیم بازار با واگذاری انتخاب شبکه توزیع و تقسیم سهمیه ها بین مصارف مختلف به استانها مشروط بر حفظ تعادل و رعایت سیاست‌های ابلاغی کارگروه ملی تنظیم بازار و رعایت میزان سهمیه ها موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، از وزارت صمت، همچنین در خصوص توزیع سامانه‌ای رهتاب مقرر شد برای جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن استان‌ها سامانه جامع تجارت داخلی به عنوان سامانه مرجع در نظر گرفته شود‌.

بر این اساس، استفاده از سامانه رهتاب مشروط به اینکه این سامانه از طریق وب سرویس به سامانه مرجع یعنی سامانه جامع تجارت داخلی لینک و اطلاعات استان ها قابل تبادل و رصد و پیگیری باشد، بلامانع است.

تفویض اختیار تعیین هزینه های تبعی متفاوت کالا ها و خدمات به استانها در قالب تلورانس معقول

ستاد تنظیم بازار همچنین تصویب کرد که در تعیین نرخ مصوب کالاها و خدمات اختیار اعمال هزینه های تبعی متفاوت در استانها، ناشی از فواصل، تاثیر شرایط فیزیکی مانند آب و هوا بر افت و ضایعات، ایجاد انگیزه اقتصادی توزیع و … در قالب تلورانس معقول به استان‌ها تفویض گردد تا مسئولین استانها بتوانند با مدیریتی متناسب با شرایط ویژه استان خود ضمن حفظ استمرار تولید از توزیع و رسیدن کالاها با نرخ مصوب به جامعه هدف اطمینان حاصل نمایند.

سرویس خبری: صنعت غذا

این مقاله را به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *