اهم اخبار

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی: برگزاری هفته نکوداشت جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی»

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هفته نکوداشت جهاد کشاورزی امسال با شعار «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ساسان والی‌زاده سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با «رادیو گفتگو» با اشاره به اینکه در آستانه هفته جهاد کشاورزی قرار داریم، گفت: کشاورزی رکن اصلی توسعه، اشتغالزایی و محور اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: یکی از مخاطبان اصلی جهش تولید مد نظر مقام معظم رهبری در کشاورزی محقق خواهد شد؛ بخش کشاورزی بیشترین خوداتکایی و بهره‌وری و کمترین میزان وابستگی به خارج از کشور را دارد.

والی‌زاده با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در امنیت غدایی موفق بوده است، یادآور شد: با فعالیت کشاورزی تحریم‌ها کم اثر خواهد شد و شعار محوری امسال که جهش تولید است، تحقق خواهد یافت.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شعار امسال هفته جهاد کشاورزی گفت: «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» شعار محوری این هفته و سال پیشرو است که رویکرد تبیین دستاوردهای بخش کشاورزی برای تحقق جهش تولید با تأکید بر تبیین دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی در جهش تولید، ایده‌های ناب، کشاورزی دانش‌بنیان و مدیریت جهادی است.

والی‌زاده درباره کشاورزی دانش‌بنیان توضیح داد: وزیر جهاد کشاورزی، مدیری اجرایی و توانمند است که سابقه علمی و تحقیقاتی شناخته‌شده‌ای دارد؛ از همین منظر بحث دانش‌ محوری و رویکرد علمی از اهمیت ویژه‌ای در سیاست های وزارتخانه برخوردار شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های وزیر جهاد کشاورزی با استارتاپ ها و شرکت‌ها دانش‌بنیان برای فعالیت‌های کشاورزی، یادآور شد: در هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی دست یاری به سمت این شرکت‌ها و مراکز دراز کرده است؛ زیرا اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم باید رویکرد علمی را در بخش کشاورزی دنبال کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش پررنگ صداوسیما در افکار عمومی اشاره کرد و ادامه داد: اخیراً از طریق شبکه آموزش، برنامه کشاورزی به نام «رویش» سه روز در هفته ساعت ۱۹ پخش می‌شود که می‌تواند گرانیگاه فعالان حوزه کشاورزی و تولید و اتاق گفتگوهای کارشناسی در این حوزه باشد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام خبر  فراخوان کشاورزی و رسانه، گفت: احساس می‌کنیم که اگر مفاهیم توسعه کشاورزی با بیان رسانه و هنر مطرح و آمیخته شود؛ به یک کلید واژه عمومی تبدیل خواهد شد که‌ فرهنگ رفتاری را در پی خواهد داشت و می‌تواند برای توسعه کشور نقش‌آفرین باشد.

وی ادامه داد: محورهای موضوعی مختلف امنیت غذایی و کشاورزی پایدار مانند توسعه کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی که اخیراً مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند در این فراخوان مورد تأکید است؛ همچنین روش‌های نوین آبیاری، مکانیزاسیون کشاورزی، اهمیت الگوی کشت در کشور و تأمین نهاده‌های کشاورزی را به فراخوان گذاشتیم که همه رسانه‌های دیداری، شنیداری، رسانه‌های مکتوب، تحت وب و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در این فراخوان حضور داشته باشند و امیدواریم این فراخوان سبب یک حرکت و جریان سازی قوی بشود.

وی با اشاره به جنگل‌ سوزی در برخی مناطق در هفته گذشته گفت: این موضوع مورد توجه افکار عمومی بوده و عموم رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به آن پرداختند.

والی‌زاده بابیان اینکه بخشی از این آتش‌سوزی‌ها به دلیل قهر طبیعت بوده است، گفت: بارندگی‌های گسترده و رحمت خداوند سبب رویش انواع گیاهان در این مناطق شده بود که با ورود به فصل گرما آمادگی بیشتری برای حریق داشتند؛ کوچک‌ترین عوامل انسانی تبدیل به آتش‌سوزی شد که خوشبختانه با همت جنگلبانان عزیز و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بلافاصله اطفا حریق انجام شد.

وی دراین‌باره ادامه داد: آتس سوزی ها در همه مناطق مهار شد و تنها در شش نقطه در جنگل سوزی‌ها داشتیم که با همت مردم، بسیج، نیروهای مسلح و تشکل‌های مردم‌نهاد مردم و با #جنگلبان_تنها_نیست» به میدان آمدند؛ خوشبختانه الآن وضعیت قابل قبول است و آتش سوزی به سرعت در حال مدیریت و اطفا است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در این امر شاهد نمایش دلپذیری از همراهی مردم بوده‌ایم.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *