اهم اخبار

سرپرست وزارت جهادکشاورزی: تولید و تجارت بذر باید به بخش خصوصی واگذار شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم واگذاری تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت:کیفیت تولید بذر ذرت و کلزای ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بالاتر است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در نشست کارگاه آموزشی مشترک ایران و ترکیه در خصوص خصوصی سازی در صنعت بذر که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: تولید و تجارت بذر باید به طور کامل به بخش خصوصی سپرده شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای خصوصی سازی بذر در کشور انجام شده است، تصریح کرد: تجارب کشورهای پیشرفته دنیا نشان داده است که تولید و تجارت بذر در بخش خصوصی بسیار موفق تر عمل کرده است. کشاورز خاطرنشان کرد: امروز تولید بذر گندم و جو از سوی بخش خصوصی پیشرفت خوبی داشته است و حتی بذر جدید را معرفی کرده‌اند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید موانع حضور بخش خصوصی در تولید و تجارت و صادرات بذر را برطرف کنیم و این اقدام به نفع دولت و کشاورزی کشور است.

کشاورز یادآور شد: ایران اقلیم مناسب و پاکی برای تولید بذر دارد و کیفیت تولید بذر ذرت و کلزای ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بالاتر است.

وی گفت: لازم است توان مالی و سرمایه تولید کنندگان بذر تقویت و از آنان حمایت شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: عضویت و استفاده از تجارب مجامع علمی و جهانی بذر می‌تواند ما را در نقشه راه سپردن تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی بسیار کمک کند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *