اهم اخبار

سند امنیت غذایی کشور رسما به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از امضای سند امنیت غذایی کشور توسط وزیر جهادکشاورزی و ارسال رسمی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام‌ نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست شورای تحقیقات کشاورزی درباره امضای سند امنیت غذایی کشور توسط وزیر جهاد کشاورزی و ارسال رسمی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان تات در سمت نماینده تام‌ الاختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیز رئیس سازمان تات در سمت دبیر کمیسیون امنیت غذایی کشور، مسئول پیگیری و به تصویب رسیدن این سند در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم این سند همانند ریل‌ گذاری برای حوزه امنیت غذایی در کشور، هر چه سریع‌ تر به تصویب نهایی برسد.

این معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سند ملی امنیت غذایی کشور، از پیش‌ بینی تشکیل ستاد راهبردی اجرای سند امنیت غذایی با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزرا برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: با تصویب کلیات این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای نخستین بار است که سند امنیت غذایی در سطح رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور در کشور مطرح می‌شود.

خیام‌ نکویی ارائه دستاورد‌های مراکز تحقیقاتی سازمان را در سفر‌های استانی رئیس جمهوری بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: این رویکرد می‌تواند اهمیت جایگاه پژوهش و تحقیقات در بخش کشاورزی کشور را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل موسسه‌ های ملی و مراکز تحقیقاتی استانی و برنامه‌ریزی‌ های هدفمند، ورود به فعالیت‌ های مجموعه‌ ها و حمایت از طرح‌ های تاثیر گذار را که موجب رفع مشکلات حوزه کشاورزی می‌شود، مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تاکید بر خارج کردن طرح‌ های بدون اولویت از دستور کار موسسه‌ ها و مراکز تابعه سازمان اضافه کرد: موسسه‌ ها و مراکز تحقیقاتی باید چالش‌ های حوزه خود را اولویت‌ بندی کرده، و مطابق آن اولویت‌ ها، راهبرد لازم را تعیین کنند تا برای اجرای راهبرد‌ها مجموعه اقدامات لازم را تدارک ببینند.

این معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه جمع‌ بندی برنامه‌ ها در شورای تحقیقات سازمان می‌ تواند نقش یک دستورالعمل را ایفا کند و بر افزایش فعالیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان در تدوین برنامه‌ های سال ۱۴۰۱ موسسه‌ ها و مراکز تحقیقاتی سازمان تاکید کرد و تغییر راهبردی بر این مبنا را خواستار شد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *