اهم اخبار

صادرات سیب زمینی به عراق آزاد شد/ هشدار اتاق بازرگانی: بیش از اندازه صادر نکنید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به توافقاتی که با عراق برای آزادشدن واردات سیب زمینی به این کشور صورت گرفته، به صادرکنندگان این محصول هشدار داد از ارسال بیش از اندازه کامیون‌های سیب‌زمینی به مرز خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ کیوان کاشفی با بیان اینکه توافقی با دولت عراق و کنسولگری ایران در سلیمانیه برای از سرگیری واردات سیب زمینی در این کشور صورت گرفته، اظهار کرد: واردات سیب‌زمینی به عراق از دوشنبه (۲۶ آبان) آزاد خواهد شد.

وی گفت: طی توافقاتی که با طرف عراقی داشتیم سهم مشخصی برای صادرات هر یک از انواع میوه و تره‌بار به این کشور در نظر گرفته شده و ارسال بار بیش از حد مجاز ممکن نیست و در مرز‌ها خواهد ماند.

کاشفی معتقد است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند مشابه آنچه که طی چند وقت اخیر برای گوجه فرنگی رخ داد، برای سیب زمینی هم تکرار می‌شود و شاهد ازدحام بار در مرز‌ها خواهیم بود که امکان عبور هم ندارد و در نهایت روی دست صادرکنندگان مانده و از دست می‌رود که نتیجه‌ای جز ضرر و زیان نخواهد داشت.

بنابر این گزارش چندی پیش نیز صادرات بیش از نیاز بازار عراق به گوجه فرنگی باعث برگشت خوردن این محصولات و باقی ماندن و فاسد شدن حجم زیادی از این محصولات در مرزهای کشورمان با عراق شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *