اهم اخبار

صادرات ۱٫۵ میلیون تن میوه و سبزی در ۴ ماهه ابتدای امسال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات بیش از ۱.۵ میلیون تن میوه و سبزیجات طی دوره ۴ماهه نخست سال جاری به کشورهای هدف نشان از قابلیت‌های کم‌نظیر بخش کشاورزی کشورمان است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار داشت:  توسعه صادرات محصولات کشاورزی طی برنامه‌های پنج ساله توسعه به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور مورد توجه و اهتمام وزارت صمت قرار داشته و کماکان در صدر برنامه‌های حمایتی این وزارتخانه است‌.

وی افزود: تامین امنیت غذایی مردم و کمک به تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشور از محل تولیدات متنوع بخش کشاورزی از مهم‌ترین و ارزنده‌ترین دستاوردهای بخش کشاورزی و بهره‌برداران پرتلاش این حوزه طی سال‌های طولانی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی طی برنامه‌های پنج ساله توسعه به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور مورد توجه و اهتمام وزارت صمت قرار داشته و کماکان در صدر برنامه‌های حمایتی این وزارتخانه است‌.

وی افزود: به منظور فعال شدن بیش از پیش ظرفیت‌های بالفعل این بخش و تسهیل شرایط تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی برای کمک به اشتغال و بهره‌وری اقتصادی این حوزه نیازمند تجهیز و توسعه زیرساخت‌های صادراتی هستیم.

بازاری بیان کرد: نگهداری و حمل استاندارد محصولات کشاورزی از مبداء مناطق تولید تا تحویل کالا به مصرف‌کننده نهایی این اقلام از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت صمت برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و جلوگیری از افزایش ضایعات و خسارت محصولات است که در حوزه صادرات یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها تعیین مبادی تولید و همچنین مبادی مرزی خروج محصولات صادراتی بخش کشاورزی جهت ایجاد زیرساخت‌های نگهداری و انبارش موقت محصولات فسادپذیر است که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در دست پیگیری است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: صادرات بیش از ۱.۵ میلیون تن محصولات تازه‌خوری اعم از میوه و سبزیجات طی دوره ۴ماهه نخست سال جاری به کشورهای هدف نشان از قابلیت‌های کم‌نظیر بخش کشاورزی کشورمان است که باید الزامات مورد نیاز با اقدام و کمک دستگاه‌های متولی و مسئول به ویژه در امر حمل و نقل و زیرساخت‌های لجستیکی برای تجهیز ناوگان حمل سرد و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش تولید و صادرات عملیاتی شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *