اهم اخبار

صنعت چای در حال احیا شدن است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اینکه صنعت چای در این دولت در حال احیا شدن است، گفت: امسال انتظار داشتیم نرخ برگ چای ۳۰ درصد افزایش یابد اما دولت در این راستا موافقت نکرده و ۱۲ درصد برگ سبز چای ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین قربانی درباره وضعیت تولید چای در کشور، اظهار کرد: کشاورزان ما با مشقت فراوان این محصول غنی را تولید می‌کنند درحالی که کشاورزان باغات چای را احیا کردند و شکرخدا امسال با توجه به نزول باران میزان تولید را تا ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دولت تعهدات چایکاران را به موقع پرداخت کند، افزود: کشاورزان معوقات اول و دوم خود را  از دولت در زمینه چای دریافت نکردند بنابراین ما در روایات اسلامی داریم زمانی که عرق پیشانی کشاورز  خشک نشده باید مزدش پرداخت شود.

قربانی گفت:کشاورزی که دو ماه پیش محصولاتش را تحویل داده متاسفانه هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده است، از همین رو نمی‌تواند این امر خوشایند برای ما تلقی شود و این درحالی است که بحث چای سنواتی نیز یکی از دغدغه‌های صنعت چای است که باید مرتفع شود بنابراین قرار بود چای سنواتی برای کمپوست آماده شود و به خارج کشور صادر شود اما اخیرا گزارشی مشاهده شده که درب انبارهای چای سنواتی باز شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اینکه صنعت چای در این دولت در حال احیا شدن است، تصریح کرد: ۶۰ و ۱۰۰ میلیارد برای خرید برگ سبز قرار داده شده بود تا حدودی محقق شده است و امسال هم ما انتظار داشتیم نرخ برگ چای ۳۰ درصد افزایش یابد اما دولت در این راستا موافقت نکرده و ۱۲ درصد برگ سبز چای ارتقا پیدا کرد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *