اهم اخبار

صید یک هزار و ۵۰۰ تن میگو در هرمزگان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به پایان فصل صید میگو در آب های استان، گفت: در این مدت افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن میگو در آب های این استان صید شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بارانی با اشاره به رشد میزان صید میگو در هرمزگان در سالجاری اظهار داشت : این مهم با مراقبت ها و برنامه ریزی های شیلاتی و نظارت و حفاظت از منابع این آبزی ارزشمند حاصل شده است.
وی افزود : افزایش چهار برابری صید در صیدگاه‌های شرق جزیره هرمز نسبت به سال گذشته از ویژگی‌های شاخص فصل صید میگو امسال در هرمزگان بوده است.
بارانی با اشاره به اشتغال بیش از یک هزار و ۹۶۰ نفر صیاد در فصل صید میگو در هرمزگان ، گفت: امسال صیادان توانستند بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ تن ماهی ریز را نیز به صورت ضمنی در فصل صید میگو صید نمایند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: امسال تعداد شناور صیادی نسبت به سال گذشته از ۱۸۳ فروند شناور به ۱۶۴ فروند شناور کاهش یافته که بیانگر حرکت استان از سمت صید به آبزی‌پروری و تلاش برای تحقق صید و صیادی پایدار است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته ۱۸ هزارتن میگو در کشور به دست آمد که نزدیک به ۹۵ درصد آن به ارزش ۵۶ میلیون دلار به کشورهای عربی و اروپایی صادر شد و بقیه به مصرف داخلی رسید.
میگوی باکیفیت ایرانی به بیش از ۲۰ کشور جهان مانند ویتنام، امارات، تایلند، مالزی، چین و اسپانیا صادر می شود که هر یک قطب تولید میگو در منطقه خود به شمار می روند.
کویت، مصر، لبنان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس از دیگر وارد کنندگان میگوی ایران هستند.
میگو گونه ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان از جمله آب شور و آب شیرین یافت می شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی به شمار می رود و مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارد.
استان هرمزگان با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و این در حالی است که هرمزگان در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *