اهم اخبار

طرح‌‌ تولید قراردادی گوشت قرمز ابلاغ شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت جهاد کشاورزی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: دستورالعمل طرح‌‌ تولید قراردادی گوشت قرمز و فروش مدت‌دار نهاده‌های دامی به منظور حمایت از حوزه دامپروری به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی، با ابلاغ طرح تولید قراردادی گوشت قرمز و فروش مدت‌دار نهاد‌ه‌های دامی  را برای حمایت از دامداران حوزه دام سبک از سوی معاونت امور تولیدات دامی ابلاغ کرد.

 این طرح توسط شرکت پشتیبانی امور دام در دستور کار قرار دارد و دستورالعمل مربوطه برای اجرا به کلیه استان‌ها نیز ابلاغ شده است که با اجرای این طرح‌ها تلاش می‌شود برخی از مشکلات تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات دامی مرتفع شود.

در این راستا، پیشنهاداتی مانند ارائه تسهیلات مکفی برای تامین بخشی از سرمایه در گردش دامداران، صنایع لبنی و شیر خشک، حذف مالیات بر ارزش افزوده محصولات پروتئینی و لبنی از سوی این معاونت ارائه شده است.

همچنین صادرات شیر خشک در سال جاری آزادسازی شده و تعرفه صادرات آن نیز براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری حذف شده است. پیشنهاد حذف مالیات بر ارزش افزوده نیز به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است.

برگزاری نشست‌ها و جلسات همکاری با تشکل‌های دامی، هلدینگ کشاورزی و دامپروری، موسسات بزرگ اقتصادی و زنجیره‌های تولید جهت فعال کردن واحدهای پرواربندی نیمه‌فعال و غیرفعال و ظرفیت‌های خالی مربوطه؛ ارائه بسته پیشنهادی حمایت از تولید کنندگان دام‌های پرواری جهت تامین نهاده و نقدینگی مورد نیاز به ویژه در شرایط خشکسالی اخیر؛ و خرید گوشت قرمز از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی نظام یارانه‌ها با قیمت مصوب کمیته قیمت‌گذاری استانی به منظور حمایت از دامداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام از مهمترین اقدامات حمایتی انجام شده مرتبط با حوزه دامپروری از سوی معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *