اهم اخبار

عسگر اولادی: جای بخش کشاورزی در بسته خروج از رکود خالی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]در حالی که کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین بخش صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود، مدیران اقتصادی دولت یازدهم در تدوین بسته خارج از رکود، به بخش کشاورزی توجهی نکرده‌اند. [/heading]

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در حالی که بخش کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین زیربخش اقتصادی در اقتصاد کلان کشور مطرح است، جای تعجب است در بسته خارج از رکود دولت، هیچ توجهی به حوزه کشاورزی نشده است.

اسدالله عسگراولادی افزود: بخش کشاورزی مهم‌ترین پتانسیل اقتصادی ایران در حوزه صادرات غیرنفتی است، اما مشوق‌های دولت برای تحریک بازار و خارج کردن جامعه از رکود، متوجه بخش کشاورزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تشکیل میز صادراتی در اتاق یا کمیسیون صادرات غیرنفتی در مجلس، صادرات کالاهای کشاورزی هرچند بیشترین میزان صادرات غیرنفتی را شامل می‌شود، اما کمتر به چشم دولت‌مردان آمده و مدیران اقتصادی دولت توجه کاملی به این حوزه نداشته‌اند.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: دولت هم طی سال‌های اول و دوم، تدبیر خوبی به‌ویژه در حوزه دیپلماسی از خود نشان داد، اما هنوز برای ایجاد امید در میان بازرگانان به‌ویژه حوزه کشاورزی اقدامی صورت نگرفته است.

عسگراولادی با اشاره به روابط تازه بین ایران و روسیه تصریح کرد: مذاکرات اقتصادی خوبی بین بخش خصوصی دو کشور آغاز شده است که انتظار می‌رود نتایج آن در افزایش صادرات و تا حدودی واردات بین ایران و روسیه، جلوه کند.

وی با اشاره به وضعیت صادرات خشکبار و پسته یادآور شد: خشکبار و پسته یکی از اقلام صادرات غیرنفتی است که انتظار می‌رود دولت برای افزایش آن برنامه‌های مستقلی داشته باشد.

عسگراولادی با اشاره به صادرات پسته با وجود رقیب قدرتمندی مثل آمریکا تأکید کرد: پسته از مهم‌ترین اقلام صادرات غیرنفتی است که برای ثبات در بازار آن باید استراتژی دولت مشخص باشد و با تشکیل برنامه جامع تولید تا صادرات، به حمایت آن پرداخت./

منبع : ایانا

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *