اهم اخبار

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران: دورخیز کالاهای ایرانی برای فتح بازار آفریقا+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یونس ژائله معتقد است در صورتی که مشکلات مربوط به حمل و نقل کالا برطرف شود، کالاهای ایرانی شانس زیادی برای حضور در بازار آفریقا دارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ یونس ژائله عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در سال جدید پیگیری چند موضوع می‌تواند برای تجارت و صادرات ایران نتایج بسیار مهمی داشته باشد و با توجه به ظرفیت‌های داخلی ایجاد تغییر در هر یک از این بخش‌ها به سود اقتصاد ایران تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط تجاری با همسایگان یکی از این اولویت‌هاست، توضیح داد: خوشبختانه دولت در ماه‌های گذشته به شکل جدی بر روی افزایش روابط با همسایگان کار کرده و موضوعاتی مانند افزایش تجارت مشترک و کاهش تعرفه‌های تجاری در این بخش در دستور کار قرار گرفته است. ادامه دادن این روند قطعا به افزایش صادرات ایران منجر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز به اهمیت بهبود کیفیت کالاهای ایرانی برای حضور در بازارهای بین المللی اشاره کرد و به سایت اتاق ایران گفت: همانطور که از سال‌ها قبل مطرح بوده، بحث افزایش کیفیت و بالا بردن بهره وری در شرکت‌های ایرانی، موضوعی است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت.

ژائله ادامه داد: در صورتی که ما بتوانیم کالاهایی با کیفیت بالاتر، با هزینه کمتر و در نهایت با قیمت تمام شده پایین‌تر تولید کنیم، قطعا شانس رقابت بالایی در بازارهای مختلف خواهیم داشت و از این طریق امکان افزایش آمار صادراتی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه بازار آفریقا، یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که می‌تواند از سوی صادرکنندگان ایرانی رصد شود، توضیح داد: در آفریقا ۵۲ کشور حضور دارند که بسیاری از آنها اقتصادی در حال توسعه و رو به رشد را اداره می‌کنند. این اقتصادها قطعا نیاز به واردات دارند و در این حوزه کالاهای ایرانی می‌توانند سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص دهند.

ژائله خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که چه در آفریقا و چه در دیگر بازارها برای ما محدودیت‌هایی به وجود آورده موضوع لجستیک و حمل و نقل کالاهای ایرانی است. اگر ما در حوزه‌ دریایی، توان خود را برای انتقال کالا افزایش دهیم، قطعا دسترسی به بازارهایی مانند آفریقا برای ما ممکن خواهد بود و در کنار آن اعتماد مشتریان به کالاهای ایرانی را افزایش می‌دهد که این موضوع برای تجارت ما اهمیت زیادی خواهد داشت.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق بازرگانی ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *