اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی مطرح کرد: تامین خوراک دام، زمینه خودکفایی در تولید گوشت قرمز

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم تولید خوراک در داخل کشور گفت: رسیدن به خودکفایی در تولید خوراک دام می‌تواند در برنامه‌های آینده تاثیرگذار باشد.[/heading]

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: ‌یکی از محل‌هایی که ارز از کشور خارج می‌شود، واردات خوارک دام است. به دلیل این که نتوانستیم خوراک دام را به طور کامل تامین کنیم، به سمت و سویی رفتیم که نیاز به واردات پیش آمد. واردات هم مشکلات خاص خود را دارند.

او ادامه داد: در عین حال، دامداران ما همیشه از سیاست‌های داخلی یا سیاست‌هایی که بر اساس بازارهای جهانی شکل می‌گیرد گلایه‌مند هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رسیدن به خودکفایی دام می‌تواند در برنامه‌های آینده تاثیرگذار باشد. با توجه به این که ما واردکننده گوشت قرمز هستیم و حدود ۲۵ درصد گوشت قرمزمان از خارج از کشور وارد می‌شود، تامین خوراک دام می‌تواند زمینه‌ای برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز باشد.

ایرانپور همچنین با بیان این‌که عنوان شده که در پنج سال آینده می‌توانیم به خودکفایی برسیم گفت:‌ این مساله می‌تواند هم در تثبیت و هم در کاهش قیمت‌ها موثر باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *