اهم اخبار

غلامعلی سلیمانی: سالیانه ۶۰۰ میلیون دلار اجزای شیر و کره وارد می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

غلامعلی سلیمانی گفت: سالیانه به منظور واردات اجزای شیر و کره بیش از ۶۰۰ میلیون دلار هزینه می شود و هر ساله کره مورد نیاز کشور از محل واردات و به همین میزان انجام می شود و تخلفی در این ارتباط ثبت نشده است.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده فرآورده های لبنی کاله گفت: محدودیتی برای صدور مجوز واردات کره از سوی وزارت جهاد کشاورزی وجود نداشت.

غلامعلی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و  گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در زمینه واردات بی رویه کره با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی افزود: واردات کره برای همه متقاضیان آزاد بوده و از سوی وزارت جهاد کشاورزی محدودیتی برای صدور مجوز وجود نداشت، در واقع رانتی در این ارتباط نبود، اما افرادی که موفق به واردات نشده اند، مربوط به مشکلات مالی خودشان و یا تخصیص نیافتن ارز توسط بانک مرکزی بوده است.

تک نرخی شدن ارز تنها راهکار جلوگیری از رانت 

مدیرعامل شرکت تولید کننده فرآورده های لبنی کاله با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز رانت ایجاد می کند، افزود: فساد و فتنه موجود در واردات ناشی از چند نرخی بودن ارز است که باید دولت به طور جدی چاره ای برای این موضوع بیندیشد.

وی ضمن تاکید براینکه چنانچه ارز چند نرخی نباشد، چنین مشکلاتی رخ نمی دهد گفت: دولت باید با تک نرخی کردن ارز، جلوی چنین مشکلاتی را بگیرد، زیرا محصولات وارداتی با قیمت های مناسب تر به دست مردم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: وقتی ارز داریم می توانیم کره وارد، بنابراین مشکلی در میزان واردات کره وجود ندارد.

واردات شیرخشک پرچرب، تامین نیاز کره کشور 

سلیمانی اضافه کرد:  امروز برای واردات سالانه کره و اجزای شیر بیش از ۶۰۰ میلیون دلار هزینه می شو،د درحالی که با  واردات سالانه نزدیک به ۵۵۰ میلیون دلار شیرخشک پرچرب می توان علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخشی از کره تولیدی را به کشورهای هدف صادر کرد که این  امر می تواند در ارز آوری به کشور نقش داشته باشد.

به گزارش ایرنا، به تازگی اخباری منتشر شد در زمینه واردات ۴۲ هزارتن کره با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی در رسانه ها و فضای مجازی که گویا یک شرکت لبنی توانسته ۳۱ هزارتن کره را در مدت ۲.۵ ماه وارد کند و این حجم واردات توسط یک شرکت لبنی ضرری برای دیگر شرکت های تولید و بسته بندی کره است و می تواند منجر به بیکاری بیش از ۱۰ هزار نفر کارگر در سطح کشور شود. سال گذشته ۳۲ هزارتن کره وارد کشور شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *