اهم اخبار

فائو: فن آوری های نوین کشاورزی فقر غذایی را در جهان کم می کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بر این باور است استفاده از جدیدترین فن آوری ها در صنعت کشاورزی، می تواند جهان را از گرسنگی و سوء تغذیه نجات دهد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ بنابر اعلام سایت رسمی فائو، استفاده از فن آوری های نوین در صنعت کشاورزی می‌تواند سبب افزایش امنیت غذایی، توسعه پایدار و حل مساله گرسنگی در جهان شود.

بر اساس این گزارش، بکارگیری این فن آوریها می‌تواند در تمام ابعاد چرخه تولید از جمله برداشت محصول، جنگلداری، ماهیگیری، پرورش دام، همچنین مدیریت ورود مواد غذایی به بازار مورد استفاده قرار گیرد.

فائو همچنین در نظر دارد به کشورهای عضو کمک کند تا با استفاده از فن آوری های جدید، زمینه برای رشد اقتصادی، اجتماعی، اقتصادی، امنیت غذا و تغذیه، کاهش فقر و ارتقا مقاومت در برابر تغییرات اقلیمی، و همچنین کمک به دستیابی به اهداف توسعه پایدار را فراهم آورند.

در حال حاضر این سازمان ۹ کشور را در آفریقا، آسیا و آمریکای مرکزی به صورت آزمایشی انتخاب کرده است تا با کمک شرکای خود جدیدترین فن آوری های نوین کشاورزی را در سطح ملی و بین المللی با هدف افزایش این محصولات به کار گیرد.

فائو همچنین تصمیم دارد با حمایت از دولت‌ها، استراتژی‌هایی را با هدف تقویت کشاورزی پایدار، همکاری با کارخانه‌های کوچک، تعاونی‌ها و سازمان‌های محلی اعمال کند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *