اهم اخبار

قائم مقام شرکت لبنیات چوپان مطرح کرد:آزادسازی واردات نهاده های دامی، راهی به سوی آزاد سازی بازار صنایع لبنی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

   قائم مقام شرکت صنایع لبنی و بستنی چوپان می گوید: آزادسازی واردات نهاده های دامی و شیرخشک صنعتی را در قیمت  فرآورده های دامی موثر است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، قائم مقام شرکت صنایع لبنی و بستنی چوپان آزادسازی واردات نهاده های دامی و شیرخشک صنعتی را در قیمت  فرآورده های دامی موثر خواند و گفت: دولت ادعا می کند سالیانه یک چهارم تا یک سوم نهاده های دامی را برای دامداران تهیه می کند. فرض کنیم دولت به جای پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز ۱۴۰۰۰ تومانی را به نهاده های دامی اختصاص   می دهد. در این حالت قیمت یک لیتر شیر، از ۲۷۰۰ تومان به ۳۲۰۰ یا ۳۳۰۰ تومان می رسد. یعنی قیمت آزاد می شود.

محمد حسینی افزود: در واقع تولید کننده محصول لبنی که واجد خلاقیت و نوآوری است و آشنا به رموز این صنعت، در بازار باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت: در صورت تحقق این امر، بازار مواد لبنی یک بازار عرضه و تقاضا خواهد بود نه بازاری که در تصدی گری  دولت در ابعاد مختلف است. البته این تغییر پیامدهایی مثل افزایش نرخ بیکاری، از بین رفتن برخی برندها و کسب و کارهای ضعیف تر را در پی دارد.

 گفتنی است اولین همایش صنعت لبنیات ایران ۷ بهمن ماه  (ساعت ۱۵ الی ۲۱) با حضور مسئولان دولتی و فعالان حوزه صنعت لبنیات در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت همایش به آدرسhttp://dairyevent.ir/ مراجعه فرمائید.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *