اهم اخبار

قیمت پیاز ۲۰ درصد کاهش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به مساعد شدن هوا و ازدیاد عرضه، قیمت هرکیلو پیاز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی دارایی نژاد گفت: بنابر وعده قبلی مبنی بر کاهش قیمت پیاز ظرف ۱۰ روز آینده، خوشبختانه این امر محقق شد.

او قیمت هرکیلو پیاز درشت سفید در میدان مرکزی ۱۴ هزارتومان و پیاز ریز ۱۵ تا ۱۷ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با مساعد شدن هوا و ازدیاد عرضه، قیمت‌ هرکیلو پیاز مجدد ۲۰ درصد کاهش یافته است.

دارایی نژاد ادامه داد: طبق پیش بینی های قبلی قرار بود قیمت هرکیلو پیاز تا ۲۰ اسفند به ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان برساند که خوشبختانه این امر چندروز زودتر محقق شد.

او با بیان اینکه برداشت کشت دوم پیاز جیرفت در حال انجام است، گفت: هم اکنون قیمت هرکیلو پیاز سرمزرعه در جیرفت ۱۲ هزارتومان و با احتساب افت و حمل ۱۴ تا ۱۵ هزارتومان است که پیش بینی می شود تا هفته آینده مجدد قیمت ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

این‌مقام مسئول می‌گوید: شب گذشته ورودی پیاز در میدان مرکزی ۳ هزار و ۱۰۰ تن بود که ۲ هزارتن آن فروش رفته و ۱۱۰۰ تن در میدان مرکزی به سبب نبود تقاضا مانده است.

او گفت: با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت هرکیلو پیاز در میادین تره بار با کاهش ۹۰۰ تومانی برای مصرف کننده به ۱۵ هزارتومان رسیده است.

دارایی نژاد با بیان اینکه کمبودی در عرضه پیاز نداریم، گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و ازدیاد عرضه نیازی به واردات پیاز نداریم. پیازهای واردشده در انبارها ذخیره شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *