اهم اخبار

مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی: آغاز تولید کود‌های فسفاته از خاک فسفات در ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در چارچوب طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی، با ورود دومین محموله خاک فسفات به کشور، تولید کود‌های فسفاته از خاک فسفات در ایران آغاز شد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی،  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اعلام این خبر افزود: با پیگیری‌های شرکت خدمات حمایتی و مساعدت سازمان بنادر و کشتیرانی و استانداری بوشهر، دومین محموله خاک فسفات وارد کشور شد و محموله اخیر به مقدار ۲۰ هزار تن برای نخستین بار در بندر بوشهر پهلودهی و از ساعاتی پیش تخلیه آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: براساس توافقات به عمل آمده بین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با سه کارخانه تولید کود‌های فسفاته در بوشهر، مقرر شده که خاک فسفات مذکور پس از تبدیل به کود‌های فسفاته مجدداً تحویل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شده تا از طریق شبکه بزرگ کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار گیرد.

گفتنی است‎؛ واردات خاک فسفات به کشور، بخشی از تدابیر اتخاذ شدهٍ مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی برای تامین داخلی کود مورد نیاز کشور بویژه کود‌های فسفاته است. میزان نیاز کشاورزی کشور به این نوع کود سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن ارزیابی شده است که با واردات خاک فسفات و تولید این نوع کود در کشور به همین میزان از نیاز کشور به واردات کاسته خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *