اهم اخبار

مخالفت نماینده مردم علی آباد کتول با مصوبه حذف یاواگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم علی آباد کتول با مصوبه هیات وزیران مبنی بر حذف یا واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور مخالفت کزد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی گلستان: نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت؛ طرح جدید دولت در بحث سازمان مرکزی تعاون روستایی با توجه به عدم وجود زیر ساخت های لازم، آن را میتوان بعنوان یک تهدید برای شبکه تعاون روستایی برشمرد.

نوروزی در خصوص اهداف و ظرفیت های قانونی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به مواردی همچون؛

تأمین موجبات پیشرفت
گسترش وتقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی
بازاریابی و بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها
تأمین موجبات پیشرفت ، گسترش وتقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی و بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها اشاره داشت.

وی افزود: شبکه تعاونی روستایی از اساسنامه مناسب جهت انجام امور مرتبط با توسعه روستایی کشاورزی، ساختار قانونی و تشکیلاتی مناسب، تنوع وپراکنش مطلوب شرکتها و اتحادیه ها در کلیه مناطق روستایی و شهری، ظرفیت مناسب جهت واگذاری امور تصدیگری دولت، ظرفیت مناسب جهت تهیه ، تدارک ، توزیع نهاده ها و ماشین آلات و ادوات کشاورزی، وجود زمینه تعاملات تجاری و بازرگانی در شبکه تعاونی برخوردار میباشد.

در پایان نماینده علی آباد کتول تصریح کرد: با توجه به کارنامه درخشان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و تحول چشمگیر در شاخص های عملکردی این سازمان، خواستار تداوم این فرآیند در شبکه تعاونی ها و بخش کشاورزی شدند و وجود چنین سازمان و تشکیلاتی را لازم و ضروری دانست.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *