اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی: اختلاف ۵۰ درصدی قیمت قزل آلا از مزرعه تا بازار/قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نبی زاده گفت: با توجه به سودجویی عوامل واسطه و در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های مسئول، قیمت قزل آلا از مزرعه تا بازار ۵۰ درصد اختلاف دارد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو قزل آلا با نرخ ۱۹ هزار تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان سر مزرعه از تولیدکنندگان خریداری می‌شود که به سبب افزایش هزینه‌های تولید، این نرخ غیر منطقی است.

وی قیمت هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی‌ها را ۲۱ هزار تا ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در خرده فروشی‌ها هر کیلو قزل آلا همانند ماه‌های قبل با نرخ ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان عرضه می‌شود که تولیدکنندگان به سبب اختلاف چند برابری مزرعه تا بازار ناشی از سودجویی دلالان و عوامل واسطه گلایه‌مند هستند.

نبی زاده با انتقاد از اختلاف ۵۰ درصدی قیمت مزرعه تا بازار در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های مسئول و سودجویی عوامل واسطه بیان کرد: بنابرآخرین برآورد‌ها قیمت واقعی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۲۴ هزار تومان است که فروش با نرخ ۱۹ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به معنای زیان ۵ هزار تومانی تولیدکنندگان در فروش هر کیلو ماهی است.

افت ۴۰ درصدی صادرات قزل آلا نسبت به سال قبل

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت تولید قزل آلا گفت: بنابر آخرین آمار تولید قزل آلا ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه صادرات قزل آلا تعریفی ندارد، افزود: بنابر آخرین آمار مجموع صادرات قزل آلا از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته است.

نبی زاده ادامه داد: با وجود آنکه صادرات برخلاف سال‌های گذشته تعریفی ندارد، بنابراین از طریق سازمان دامپزشکی پیگیر صادرات به چین هستیم چرا که استاندارد‌های لازم در خصوص صادرات به چین نوشته شده است.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا در شب یلدا تصریح کرد: طبق روال همه ساله از چند روز مانده به شب یلدا، قیمت قزل آلا به سبب ازدیاد تقاضا در خرده فروشی‌ها افزایش می‌یابد که این امر هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبریان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *