اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار: تخم‌مرغ مورد نیاز شب عید تامین است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار با تاکید بر این که تخم مرغ مورد نیاز کشور برای شب عید و ایام نوروز تامین است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت، گفت: با توجه به روند خوب تولید و احتمال کاهش تقاضا در فصل بهار، نگرانی مازاد تولید را داریم که باید برای این مساله چاره ای اندیشیده شود.

«رضا ترکاشوند» در گفت و گو با ایرنا افزود: ادامه این روند تولید موجب ایجاد مشکل مازاد تولید تخم مرغ برای فرودین ماه می شود.

وی، علت مازاد تولید تخم مرغ را افزایش سن کشتار گله های مرغ تخم گذار دانست و  اضافه کرد: اکنون تولید تخم مرغ کشور ماهانه از مرز ۸۸ هزارتن عبور کرده که ادامه این روند مازاد این محصول را برای فرودین ماه سال آتی در پی خواهد داشت.

به گفته وی، طی ماه های گذشته به منظور تنظیم بازار، دوره نگهداری مرغ تخمگذار از ۹۰ هفته به ۱۱۰ هفته افزایش یافت، تا ضرر کمتری متوجه تولیدکنندگان این محصول شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار قیمت هر کیلوگرم مرغ تخم گذار را بین چهار هزار تا پنج هزارتومان دانست تصریح کرد: گله های مرغ تخم گذار پس از دوره تولید، به منظور مصارف فراورده های صنعتی همچون سوسیس و کالباس و صنایع غذایی راهی کشتارگاه می شوند.

وی افزود: اکنون  قیمت فعلی هر قطعه جوجه مرغ تخمگذار نیز برای تولیدکنندگان  بین ۴ هزار تا ۵ هزارتومان است.

قیمت منطقی هر شانه تخم مرغ برای مصرف کنندگان حداکثر ۱۹ هزارتومان

ترکاشوند گفت: با توجه به کاهش قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها، قیمت منطقی هر شانه ۳۰ تایی این محصول برای مصرف کنندگان حداکثر بین ۱۸ تا ۱۹ هزارتومان است.

وی تصریح کرد: اکنون نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ  درب واحدهای تولیدی کشور به طور میانگین بین هفت هزارو ۵۰۰ تا هشت هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می شود بنابراین با توجه به هزینه حمل و نقل و شبکه توزیع باید با قیمت حداکثر ۱۹ هزارتومان درب مغازه ها به فروش برسد.

وی اظهارداشت: این درحالیست که اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار برای عرضه تخم مرغ  با نرخ های مناسب به دست مصرف کنندگان با میادین میوه و تره بار و فرشگاه های زنجیره ای توافق کرده است تا نرخ این محصول در میادین کمتر از ۱۸ هزارتومان و در فروشگاه های زنجیره ای حداکثر ۱۹ هزارتومان به فروش برسد.

وی اضافه کرد: طبق این توافق ما هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ بسته بندی را می توانیم با نرخ ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان به دست فروشگاه های زنجیره ای برسانیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار تصریح کرد: با وجود اینکه میادین میوه و تره بار طبق توافق تخم مرغ از ما خریداری می کنند اما فروشگاه های زنجیره ای از این موضوع استقبال نکرده اند.

به گفته وی، طبق مصوبه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ هفت هزار و  ۷۴۰ تومان تعیین شده بود.

صادرات تخم مرغ به مرز ۲۸ هزارتن رسید

ترکاشوند با بیان اینکه  صادرات تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، عمان، قطر و کویت به مرز ۲۸ هزارتن رسیده است گفت: فرایند صادرات برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین مدیریت بازار انجام می شود.

وی افزود: اکنون به دلیل وضعیت مناسب تولید صادرات طبق روال انجام می  شود و مشکلی در این خصوص نداریم و برنامه ما مدیریت بازار داخلی و صادرات تخم مرغ است تا با ادامه صادرات تنشی در بازار داخلی این محصول ایجاد نشود.

به گفته وی، ممنوعیت صادرات تخم مرغ از اردیبهشت ماه سال ۹۸ لغو شد.

به گزارش ایرنا، اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ درب خرده فروشی ها بین ۲۰ هزار تا ۲۲ هزار تومان است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *