اهم اخبار

مدیرعامل شرکت رضوان شکلات در گفتگو با اگروفودنیوز:تنها راه برون یافت از مشکلات اقتصادی افزایش میزان تولید و صادرات می باشد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت باراکا با برشمردن رعایت هفت نکته از سوی دولت، تحقق شعارسال را دست یافتنی دانست .

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهدی بلوغی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر عوامل موثر بر  تحقق شعار سال گفت:با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ مزین به شعار سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها گردیده است ،در واقع پیام این شعار این است که تنها راه برون یافت از مشکلات اقتصادی افزایش میزان تولید و افزایش مقدار صادرات می باشد.

مدیرعامل شرکت رضوان شکلات (باراکا) افزود : برای رسیدن به این امر لازم است موارد ذیل رعایت گردد:

  1. باتوجه به ثبات قیمت ارز در ماه های اخیر، لازم است نهادهای نظارتی و سیاست گذاری بتوانند قیمت اقلام وارداتی و داخلی را نیز ثابت نگه دارند.
  2. از ایجاد هرگونه تنش و شوک به بازار (اعم از بازار سرمایه، بازار ارز، بازار مسکن و خودرو) جلوگیری نمایند.
  3. نهادها و ارگان های دولتی اعم از دولت، مجلس و … با وحدت کلام با جامعه ارتباط داشته باشند.
  4. سیستم توزیع در کشور بسیار جای کار دارد و بایستی نیاز مصرف کننده واقعی تامین شود. عدم نظارت بر توزیع نتیجه اش می شود قیمت نهاده های دامی – قیمت میلگرد، قیمت سیمان و …
  5. شبکه بانکی در ۲ سال اخیر از کنار بازار سهام و افزایش نرخ ارز بسیار بهره مند گشته است، بهتر است در چنین شرایطی بانکها به وظایف خود عمل کنند و از بازار، تولید کننده و بازارهای موازی حمایت کنند.
  6. دولت بایستی از ابزارهای غیرموثر کسب درآمد بتوانند چند صباحی بگذرد و این اجازه به تولید و صنعت داده شود تا تجدید قوا بکنند. ( امور مالیاتی، تامین اجتماعی، شهرداری و … )
  7. وزارت صنعت بعنوان متولی صنعت بایستی بتواند برنامه ریزی های لازم را برای زنجیره تامین کشور انجام دهد.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *