اهم اخبار

مدیرعامل شرکت کاله: دولت موانع صادراتی را بردارد+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

غلامعلی سلیمانی گفت: بقای کشور در تولید، اشتغال، صادرات و مالیات است و دولت سیزدهم سعی می کند به تولید اهمیت خاصی بدهد و با کمک هایی که در نظر داد موانع صادراتی را بردارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ غلامعلی سلیمانی مدیرعامل شرکت کاله گفت: از رئیس جمهور می خواهیم در زمینه تک نرخی شدن ارز و ایجاد دانش تولید و تولیدات قابل صادرات تلاش بیشتری داشته باشد.

این تولیدکننده و صادرکننده ممتاز کشور افزود: ارگان های دولتی موانع و ایراد گرفتن از اسامی برندها را کنار بگذارند. باید برندهای بین المللی درست کنیم  که در بازارهای روسیه و چین و آمریکا بتوانیم به فروش برسانیم.

وی گفت: بازارهای صادراتی خوب و پتانسیل بالایی داریم. باید ارز چند نرخی را حذف کنیم. این موضوع فقط ایجاد دزدی و رانت می کند. اگر ارز تک نرخی شود تولید رونق می گیرد. تولید باید در فضای شفاف و براساس بهره بانکی پایین و یک رقمی باشد.

مدیرعامل صنایع غذایی کاله بیان کرد: در کشوری که تورم بالای ۵۰ درصد است، وقتی تولیدکننده با دولت قرارداد ارزی می بندد باید نرخ ارز عدد ثابتی باشد. ریسک و برنامه ریزی باید با دولت واجرا با بخش خصوصی باشد. در حالی که در جمهوری اسلامی دولت فقط دستور می دهد، اجرا و ریسک با بخش خصوصی است.

وی در ادامه گفت: در کشوری که تورم نسبتا بالاست و نرخ ارز روند صعودی دارد همچنین ارزش ریال روز به روز کمتر می شود امکان تولید کالای اساسی با قیمت مصوب و دستوری وجود نخواهد داشت.

سلیمانی درباره بدهی بانکی تولیدکنندگان اینگونه پیشنهاد داد: بانک ها تمام بدهی های ارزی را با عددی که قابل پرداخت برای تولیدکننده باشد پس بگیرند در غیر این صورت کل صادرات چندین ساله شرکت های صادرکننده از بین می رود.

وی گفت: به عنوان مثال صادرکننده ای که ۵۰۰میلیون یورو قرض گرفته است، اگر قرار باشد این مبلغ را به ۶ یا ۷ برابر صحبت و دستور رئیس جمهور قبل که ارز ۴۲۰۰ بوده پس بدهد دیگر توان ادامه تولید و صادرات را نخواهد داشت.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق بازرگانی ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *