اهم اخبار

مدیرعامل لبنیات کاله: معادله ۵ مجهولی دولت بر سر راه تولید/ دست تولیدکنندگان بسته است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک تولید کننده بزرگ صنعت لبنیات کشور، گفت: تولیدکنندگان برای تولید باید معادله ۵ مجهولی بانک مرکزی، تعزیرات، مالیات، وزارت صمت و سختی های تولید را حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، غلامعلی سلیمانی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از شرایط سخت تولیدکنندگان خطاب به وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تولید کنندگان در کشور برای تولید باید معادله ۵ مجهولی را حل کنند. 

این تولید کننده بزرگ مواد لبنی در کشور اظهار داشت: برای حل این معادله پنج مجهولی تولید کنندگان در بخش ارز با بانک مرکزی روبرو هستند و برای کالاهای اساسی با وزارت صمت، ضمن اینکه تولید کننده باید پاسخگوی سازمان تعزیرات هم باشد و برای پرداخت مالیات هم باید کالا تولید کند و با تمام این شرایط و سختی ها دست تولید کننده هم بسته است. 

وی افزود: به عنوان نماینده صنعت، از سال ۹۶ تاکنون بارها در جلسات مختلف با حضور رئیس جمهور و وزرا  شرکت کرده‌ام اما در هیچ کدام از این جلسات تصمیمی که منجر به نتیجه مثبت برای تولید کنندگان شود اتخاذ نشده است و حتی یک جواب مثبت نگرفته‌ام. 

این تولید کننده بزرگ صنعت لبنیات کشور گفت: می گویید صادرات کنید اما مشکلات فراوانی پیش روی صادرات است بدون اینکه راهکاری برای حل آن اندیشیده شود؛ باید کالا صادر کنیم و برای صادرات کالا باید در خارج از کشور شرکت صادراتی داشته باشیم از آن طرف هم باید ارز صادراتی را برگردانیم ضمن اینکه موانع بی شماری پیش روی ماست. نه اجازه می دهید صادرات درست انجام شود نه تولید داخل روال عادی خود را داشته باشد. راهی به ما نشان دهید و بگویید تولید کنندگان چه کار باید انجام دهند؟ 

سلیمانی اظهار داشت: می گویید به بورس بروید لذا من و امثال من با کمال میل می پذیریم اما بورس با ارز چند نرخی معنا ندارد. 

وی با بیان اینکه تولید کننده با ارز چند نرخی نمی تواند زنده بماند بیان داشت: سیاست باید در اختیار اقتصاد باشد نه اینکه اقتصاد در اختیار سیاست باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *