اهم اخبار

مدیرعامل هلدینگ تبرک: صنایع تبدیلی در صورت حمایت پیشگام در ارز آوری و اشتغال هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیرضا بوستانی در بازدید رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از کارخانجات استان خراسان گفت: صنایع تبدیلی به ویژه کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی در صورت حمایت، پیشگام در ارز آوری و اشتغال هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از سندیکای صنایع کنسرو ایران، مدیرعامل هلدینگ تبرک در بازدید دکتر اکبری رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مهندس مس فروش رییس صنعت، معدن و تجارت استان خراسان از صنایعی که این روزها با چالش های بسیاری روبرو شده اند لزوم حمایت از صنعت کنسرو علی الخصوص صادرات رب گوجه فرنگی را موضوعی حیاتی دانست.

علیرضا بوستانی با اشاره به اینکه کارخانجات تولید کننده رب گوجه فرنگی نه تنها ارز آوری قابل قبولی دارند، بلکه باعث اشتغال بسیاری از افراد در مناطق کمتر برخوردار شده و بیشترین انگیزه را نیز برای کشاورزان ایجاد می کنند تا تولید هدفمندی داشته باشند.

این عضو فعال سندیکا گفت: هم اکنون با استفاده از سیستم آبیاری مکانیزه تولیدات گوجه فرنگی استان خراسان و کل کشور بالارفته و باید برای این تولیدات پشتوانه و برنامه ریزی قوی وجود داشته باشد تا محصولی که پاسخگوی نیاز داخلی به صورت خام بوده مازاد آن نیز بتواند تبدیل به رب گوجه فرنگی شده و کارخانجات نیز با تولید و صادرات خود هزاران نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم به اشتغال وادارند.

مدیرعامل هلدینگ تبرک با تشکر از این مقامات مسئول که در روز تعطیل با بازدید و اعمال نظر نسبت به صنایع استان خراسان که جداً با مشکلات فراوانی روبرو هستند اقدام نموده اند؛ لزوم حمایت دولت از کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی را خاطر نشان ساخت و افزود: تمدید مقطعی صادرات رب منجر به تعطیلی بسیاری از دفاتر پخشی که تولید کننده رب ایرانی در کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و… به واسطه شباهت ذائقه با مصرف کننده ایرانی دارد خواهد شد زیرا مشتری صادراتی درکی از نداشتن مجوز صادرات و تمدید مقطعی نداشته و آن را به پای بدقولی صادرکننده ایرانی می گذارد، در نتیجه حاضر به عقد قرارداد نمی باشد.

در پایان رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی این مژده را داد، که با مطرح کردن این مشکلات و گزارش بازدید به وزیر صنعت، معدن و تجارت حمایت از این صنعت عظیم ادامه خواهد داشت و  مساعدت لازم انجام خواهد شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *