اهم اخبار

مهندس فهیمی پور:بهبود و ارتقای شرایط رقابت پذیری و ارتقای کیفیت تمامی محصولات هدف اصلی صنایع غذایی برتر است 

۲ دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل و مسئولین صنایع غذایی برتربه مناسبت روز جهانی غذا نشستی صمیمی با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتندکه در این نشست مدیرعامل صنایع غذایی برتربه معرفی این شرکت و محصولات متنوع و کامل مجموعه برتر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ ، مهندس فهیمی پور در جمع خبرنگاران ،با توضیح اینکه مجتمع صنایع غذایی برتربه صورت رسمی در سال ۷۳ تاسیس شده است و اکنون در بیستمین سال فعالیت خود میباشد, بیان کردند که این مجموعه ابتدا و در آغاز فعالیت خود بنا به پیشنهاد مجموعه فروشگاههای زجیره ای شهروند در سال ۶۵ به منظور بسته بندی آجیل و خشکبار و تامین نیاز مردم عزیز کشورمان در آن سال شروع به فعالیت نموده و تا به امروز موفق به ایجاد و تکامل مجموعه سبدغذایی کامل و جامع مبتنی با نیاز یک خانوار ایرانی میباشد قریب به ۵۰۰ نوع محصول متنوع شده اند.

مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی برتر افزود:در اوایل دهه هشتاد بود که با نظر هیئت رئیسه و سهامداران مجموعه تصمیم به تولید محصولات جدید گرفته شد که در این میان و طی قراردادی که با بیست شرکت ایرانی و کارخانه فعال دیگر در این زمینه منعقد شد موفق شدند سبد محصولات غذایی خود را کاملتر و جامعتر از قبل کنندکه در همین راستا موفق به اخذ پروانه تولید محصولات جدید نیز شدند که در حال حاضر مجموعه کارخانه های صنایع غذایی برتر تولید کننده بیش از ۹۶درصد از محصولات خط تولید خود میباشد.

وی ماهیت اصلی کارخانه های برتر را تعاونی بیان کرده که با نام شرکت تعاونی نوید کاران شروع به فعالیت نموده و در حال حضر متشکل از دو کارخانه بسته بندی و تولیدی میباشد. تنوع بالای محصولات تولیدی در کارخانه های شماره یک و دو صنایع غذایی برتر باعث شده که غنی ترین و کاملترین سبد غذایی را برای خانوار ایرانی تولید کند و تمام نیاز خانوار را از سبد ترشیجات , مرباجات, کنسروهای غیر گوشتی و کنسروهای غذایی, انواع شربتهای ارگانیک , شوریجات ,  زیتون , کشک , قهوه , خرما و زعفران و کنجد و سویا و …. تامین و تولید کند.

مهندس فهیمی پور با بیان اینکه ظرفیت کارخانه شماره یک ۱۳هزار تن در سال و کارخانه شماره دو , ده میلیون کالا در سال میباشد, که با دارا بودن شبکه مویرگی پخش سراسری محصولات برتر موفق به پوشش دهی نیاز کل کشور شدند که در این بین با شبکه های بزرگ زنجیره ای مانند فروشگاههای رفاه , اتکا, هایپر استار در حال همکاری هستند.

این فعال  صنعت غذایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر موفق به صادرات محصولات خود به کشورهایی مانند کانادا, قطر, نروژ, اتریش , دانمارک, هلند, آلمان , استرالیا , نیوزیلند و عراق هستند که  با راه اندازی باشگاه مشتریان و همچنین فروش اینترنتی سایر محصولات در جهت برداشتن گامی موثر برای خدمت رسانی بهتر به بخش عظیمی از مشتریان و مصرف کنندگان برند برتر میباشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط لیبلینگ کلیه محصولات تولیدی برند برتر شامل مشخصات جامعی به چهار زبان دنیا بوده که  با درج جزییات کاملی از محصولات اعم از جدول انرژی , بانداژ محصول به پوند و گرم موفق به رعایت تمامی استانداردهای مربوط به بسته بندی  و کیفیت بالای محصولات و کلاس تمامی این محصولات هستند.

مهندس فهیمی پور با اعلام اینکه در سال ۹۴, صنایع غذایی برتر موفق به ثبت یک رکورد جدید آنهم در زمینه اشتغالزایی جوانان این مرز و بوم از ۱۵۰ نفر به ۸۵۰ نفرشده و همچنین رتبه آماری ۵۰۰ درصدی در زمینه اشتغال جوانان, با ابراز خرسندی از درصد میزان تحصیلات کارگران  مجموعه کارخانه های صنایع غذایی برتر , افزود که در حال حاضر ۲۷ درصد از سهم اشتغال از آن بانوان عزیز بوده که ۳ درصد از شاغلین در مقطع فوق لیسانس , ۲۱ درصدلیسانس , ۱۵درصد فوق دیپلم ,۳۲ درصد دیپلم و ۲۹ درصد زیر دیپلم میباشند.

مدیر ارشد مجموعه کارخانه های برتر اظهار داشتند که واحد تحقیق و توسعه در زمینه بهبود فرمولاسیون و مزه محصولات و همچنین افزایش کیفیت محصولات بهتر تمامی محصولات تولیدی خود ,  تمام تلاش خود را با تجهیز نمودن به جدیدترین اطلاعات و دانش در زمینه آر اند دی  هستند که موفق به کسب انواع استانداردهای بین المللی و همچنین آرم حلال برای اطمینان خاطر بیشتر هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشورشده اند.

وی با اعلام اینکه موفق به خرید ۳۰ هزار متر از اراضی اطراف مجموعه کارخانه های تولیدی خود شده اند, از افتتاح طرحهای مجتمع که در قالب احداث و ایجاد گلخانه های برند برتر در جهت تولید محصولات گلخانه ای  و همچنین ایجاد طرح  بهره برداری از پسماند منابع آب مصرفی که بیشتر مورد مصرف در خط تولید کارخانه شماره دو مجتمع میباشد, خبر داد,  که در این میان با اعمال شیوه های جدید مدیریت  مصرف آب موفق به کاهش ۳۰ درصدی پرتی آب در کارخانه شماره دو که اکثرا مربوط به تولید مرباجات و کنسروهای غیر گوشتی و ترشیجات میباشد, شده اند.

فهیمی پور در ادامه افزود: در همین جا لازم می دانم که گلایه ای را از بانک سپه داشته باشم این در حالی است که علیرغم حمایت این بانک در سال ۹۴ در ارائه تسهیلات، ولی با تلاش یکسال گذشته ما برای بازپس گیری و آزادکردن قسمتی از وثیقه ولی با عدم تعامل و حمایت بانک مذکور مواجه بودیم این در حالی است که یک سوم تعهدات مان را پرداخت کردیم و انتظار داریم با جایگزینی وثیقه ملکی به سفته، بتوانیم برای راه اندازی نهایی و سرمایه در گردش تسهیلات دیگری را دریافت کنیم و توقع ما این است که مسئولان فعلی بانک با سعه صدر بیشتری با تولیدکننده همکاری کنند و متاسفانه این بانک حاضر نیست وثیقه ۴۰ میلیاردی ما را آزادکنند و باید اضافه کنم که برای تکمیل طرح توسعه کارخانه ۱ به ۳۰ میلیارد تومان و در پروژه گلخانه ای هم ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

مهندس فهیمی پور در پایان صحبتهای خود با بیان چشم انداز مجموعه کارخانه های برند برتر که هدف اصلی آنها بهبود و ارتقای شرایط رقابت پذیری , ارتقای کیفیت تمامی محصولات برای عرضه بهتر در بازارهای بین المللی  و همچنین شرکتی فعالتر از قبل در نمایشگاههای خارجی و داخلی میباشد,  و همچنین با درک کامل از شرایط فعلی اقتصادی حاکم در کشور خواستار حمایت بهتر و کاملتر دولت از صنایع قدیمی تولیدی و صاحب نامی همچون برند صنایع غذایی برتر شدند که البته در این میان اصلا به دنبال سهم خواهی بیشتر نبوده و نیستند.

گفتنی است «شرکت نویدکاران» تولیدکنندۀ محصولات غذایی برتر در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد و به صورت رسمی در سال ۱۳۷۵ تولید خود را آغاز کرد. محصولات شرکت نویدکاران با نام تجاری «برتر» در محل کارخانه این شرکت توسط مجهزترین ماشین آلات بسته‌بندی، در قالب یک فرآیند کاملاً بهداشتی و پیشرفته در بخش‌های مختلف تولید می‌شود. از مهمترین ویژگیهای محصولات غذایی برتر، علاوه بر کیفیت مواد اولیه و بسته‌بندی‌های متنوع و زیبا، وجود سبد کاملی از انواع کالاهای مصرفی با یک نام تجاری است که در حال حاضر بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سبد مواد غذایی با یک نام تجاری در کشور است که این سبد می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای مصرف‌کنندگان را تأمین کند.

 

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

2 نظر برای این مطلب

  1. سید حسین کاظمی says:

    توت خشک شما روخریدم
    افتضاح بود.مارک توت خشک برتر صادراتی
    خواهشا اینقدر از خودتون تعریف نکنید

  2. علی says:

    سلام
    کیفیت محصولات معمولی ولی بسیار گران!!!
    من که دیگه خرید نکردم ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *