اهم اخبار

مرغ با قیمت مصوب عرضه می شود/ تخلف از کشتارگاه تا واحدهای صنفی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: مرغداران مرغ هایشان را با نرخ مصوب عرضه می کنند اما اینکه همین مرغ ها با قیمت مصوب به دست مردم نمی رسد نشان دهنده این است که در مسیر کشتارگاه تا واحدهای صنفی قطعا تخلف و سودجویی رخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به اینکه چرا قیمت مرغ همچنان رو به افزایش است، گفت: در حال حاضر مرغداران مرغ هایشان را با قیمت مصوب یعنی ۱۷هزار و ۱۰۰ تومان درب کشتارگاه تحویل می دهند و این موضوع برای ما نیز جای سوال دارد که در کشتارگاه و بعد از آن چه اتفاقی می افتد که قیمت مرغ افزایش می یابد؟

وی ادامه داد: البته ممکن است برخی از مرغداری ها با توجه به توافقات خود با کشتارگاه ها ۵۰۰ تومان به قیمت مرغ اضافه کنند ولی این مقدار هم باعث گرانی مرغ نمی شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: نباید مرغ در بازار برای مصرف کنندگان بیش از نرخ مصوب ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شود. اگر در جایی بیش از نرخ مصوب مرغ فروخته می شود مصداق بارز گرانفروشی است و لازم است دستگاه های نظارتی برخوردهای لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بایستی نظارت های بیشتری از کشتارگاه تا واحدهای صنفی فروش مرغ صورت بگیرد، گفت: قیمت تمام شده فعلی مرغ بیشتر از قیمت مصوب است، زیرا هزینه مولفه های تولید افزایش یافته است.  اما تولیدکنندگان شرایط را تحمل کرده اند و با وجود ضرر و زیان، مرغ هایشان را با همان قیمت مصوب وارد بازار می کنند. اینکه همین مرغ با قیمت مصوب به دست مردم نمی رسد نشان می دهد که در مسیر کشتارگاه تا واحدهای صنفی قطعا تخلف و سودجویی رخ می دهد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *