اهم اخبار

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی: نیازی به واردات مرغ گرم نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمدعلی سروستانی گفت: با توجه به آنکه مرغ‌های وارداتی ممکن است با تاخیر و همزمان با افزایش تولید داخل به بازار عرضه شود، از این رو نیازی به واردات نیست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی کمالی سروستانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۴۸ تا ۵۴ هزارتومان است که براین اساس هرکیلو مرغ گرم باید ۷۴ تا ۷۵ هزارتومان باشد و عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.

به گفته او، با تامین به موقع نهاده‌های دامی و اصلاح قیمت مصوب مرغ پیش بینی می‌شود که بازار مرغ به سبب بهبود وضعیت تولید به تعادل برسد. البته نباید انتظار داشت که با وجود تورم کنونی و افزایش ۲۷ درصدی حقوق و دستمزد، ریز مغذی و دیگر هزینه‌های تولید نرخ مرغ نسبت به سال قبل تغییری نداشته باشد.

کمالی سروستانی ادامه داد: سال گذشته بواسطه ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، مرغ به طور متوسط کمتر از نرخ مصوب عرضه شد و به طور کلی در بازار رقابتی قیمت گذاری معنا ندارد و بهترین مکانیزم عرضه و تقاضاست.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، گفت: با توجه به آنکه واردات مرغ ممکن است در زمان اوج تولید داخل صورت گیرد و منجر به برهم زدن نظم بازار شود، نیازی نیست. از طرفی هجوم به بازار‌های خارجی منجر به افزایش قیمت جهانی مرغ می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *