اهم اخبار

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی: توان عملکرد باغ‌های زیتون ۱۲ تن در هکتار است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده، عملکرد محصول زیتون در واحد سطح در مناطق پر آب می تواند به ۱۰ تا ۱۲ تن در هکتار افزایش یابد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی طهماسبی » با اشاره به پیشرفت کشور در فرآوری محصول زیتون افزود: این محصول در تولیدات پزشکی، آرایشی بهداشتی و دمنوش‌ها مورد استفاده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، ضعف اصلی باغ‌های زیتون در عملکردشان را تغذیه نامناسب، هرس نشدن باغ‌ها و نبود نور و هوای مناسب دانست و اظهار داشت: امروزه در دنیا به جای آبدهی ۱۰ مترمربع ریشه این محصول، آبیاری تنها به سه متر مربع ریشه این گیاه محدود شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد باغ‌های متراکم با شیوه محدودیت ریشه در کشور، بکارگیری یافته های جدید ضروری است و باید ساختار گیاه و تغذیه مورد نیاز آن شناسایی شود.

تشکیل باشگاه زیتون گامی برای توسعه باغات

طهماسبی با بیان اینکه در گذشته تنها یک ایستگاه تحقیقاتی در زمینه زیتون در لوشان وجود داشته است، افزود: اکنون ایستگاه‌های تحقیقاتی، محققان و کارشناسان زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل باشگاه زیتون برای «تولیدکنندگان زیتون بیش از پنج تن در هکتار» را گامی مؤثر برای توسعه باغ های زیتون کشور برشمرد و گفت: زیتون می‌تواند یکی از اقلام اساسی محصول باغبانی باشد و لازم است در آینده برای صادرات این محصول نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارها، امسال تولید ۱۲۰ هزارتن میوه زیتون و تولید حدود ۹ هزارتن روغن استحصالی پیش بینی شده بود که بخش عمده ان محقق شده است.

سال گذشته ۱۰۲ هزارتن میوه زیتون در کشور تولید شد که از این میزان هفت هزار و ۱۴۰ تن روغن زیتون استحصال شده بود.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *