اهم اخبار

معاون سازمان تحقیقات کشاورزی: باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم.

 

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر علی اکبر مویدی در دومین جشنواره ملی روز مزرعه که امروز (۲۲ خرداد) در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا از وابستگی به نهاده به سمت وابستگی به دانش تغییر جهت داده‌اند، گفت: کشورهایی مثل هلند با حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان به توسعه در بخش کشاورزی رسیده‌اند.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی دانش بنیان بر نظام تحقیقات، دانش، اطلاعات و نوآوری مبتنی است، گفت: در کشاورزی دانش بنیان محققین باید دستاوردهای تحقیقاتی خود را در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید یافته‌های تحقیقاتی به عرصه‌های کشاورزی منتقل شود، تاکید کرد: اگر چه ممکن است در ابتدا کشاورزان برابر یافته‌های نوین مقاومت کنند، اما در نهایت در صورت استفاده از این تغییرات می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی باشیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در کشور ۱۴۰۰ مرکز خدمات کشاورزی فعال است، گفت: هر مرکز خدمات کشاورزی در واقع نماینده وزارت جهاد کشاورزی در دهستان است که با هدف انتقال سریع یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان در دهستان‌ها ایجاد شده است.

مویدی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ نفر از پژوهشگران ارشد آماده اعزام به استان‌های مختلف در جهت انتقال یافته‌های تحقیقاتی در مراکز خدمات کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار نفر از کارشناسان جوان برای کار در مراکز تحقیقات کشاورزی به استخدام جهاد کشاورزی درآمده‌اند، گفت: امیدواریم شاهد تقویت مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی تنها بخشی است که می‌تواند امنیت غذایی ما را رقم بزند، گفت: این بخش می‌تواند در برابر تحریم‌ها مقاوم بوده و به کمک کشور بیاید.

مویدی ادامه داد: استان کرمانشاه سال گذشته به عنوان یکی از استان‌های جدی در حوزه انتقال یافته‌های بخش کشاورزی ورود کرده که امیدواریم این حرکت توسعه بخش کشاورزی استان را در پی داشته باشد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *