اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: مطالبات گوجه کاران به طور کامل تسویه شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تسویه صد در صدی مطالبات گوجه کاران خبر داد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد افزود: صد در صد مطالبات گوجه کاران تسویه شده است.

وی افزود: در شرایطی که دریافت تسهیلات از بانک‌ها بسیار دشوار است، توانستیم کلیه بدهی گوجه کاران را پرداخت و بزرگ‌ترین مطالبات آن‌هایی سال‌های اخیر را تسویه کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره جزئیات مطالبات پرداختی با تاکید بر اینکه در کل ۱۰ هزار و ۷۴۳ نفر گوجه کار و ۲۴ کارخانه از ۴۳ شهرستان در ۱۳ استان درگیر این طرح بودند، توضیح داد: در مجموع ۳۳۴,۶۲۷,۸۴۰ کیلوگرم (۳۳۴ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۴۰ کیلوگرم) به ارزش ۳,۳۲۶,۲۱۴,۵۲۶,۰۱۰ ریال (۳۳۲۶ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۰ ریال) به ۱۳ استان پرداخت شد.

شیرزاد درباره این ۱۳ استان به تفکیک، توضیح داد: در استان آذربایجان شرقی ۱.۹۵۵.۷۴۰ کیلوگرم به ارزش ۱۹.۵۵۷.۴۰۰.۰۰۰ ریال، آذربایجان غربی ۱۲.۶۸۰.۶۹۴ کیلوگرم به ارزش ۱۲۶.۸۰۶.۹۴۰.۰۰۰ ریال و در استان اردبیل نیز ۲.۱۹۵.۱۵۲ کیلوگرم به ارزش ۲۰.۹۰۶.۶۵۴.۰۰۰ ریال تسویه شده است.

به گفته وی، همچنین در استان‌های اصفهان نیز ۶.۷۰۰.۷۵۷ کیلوگرم به ارزش ۶۷.۰۰۷.۵۷۰.۰۰۰ ریال از مطالبات گوجه کاران تسویه شد. در استان خراسان رضوی نیز این مطالبات ۴۱۸.۷۲۷.۷۳۰.۰۰۰ ریال به میزان ۴۱.۸۷۲.۷۷۳ و در استان خراسان شمالی ۱.۸۹۱.۳۰۳ کیلوگرم به ارزش ۱۸.۹۱۳.۰۳۰.۰۰۰ ریال تا پایان سال ۹۸ تسویه شد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره مطالبات گوجه کاران در سایر استان‌ها، اظهار داشت: در استان زنجان ۱۷۳.۰۴۰.۲۸۲.۰۰۰ ریال برای ۱۹.۲۲۶.۶۹۸ کیلوگرم گوجه پرداخت شد همچنین در استان سمنان ۲.۳۵۶.۰۶۹ کیلوگرم به ارزش ۲۳.۵۶۰.۶۹۰.۰۰۰ ریال و در استان فارس ۱۳۳.۴۲۱.۳۹۶ کیلوگرم به ارزش ۱.۳۳۴.۲۱۳.۹۶۰.۰۰۰ ریال پرداخت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به آمار پرداختی ۴ استان دیگر اشاره کرد و افزود: در استان قزوین مطالبات بابت ۶.۵۹۳.۶۰۸ کیلوگرم گوجه به ارزش ۶۶.۴۲۲.۷۹۴.۰۰۰ ریال و در استان کردستان نیز ۲۴.۶۷۴.۵۹۸ کیلوگرم به ارزش ۲۴.۶۷۴.۵۹۸۰.۰۰۰ ریال پرداخت شده است. همچنین در کرمانشاه ۸۰.۶۱۰.۶۶۵ کیلوگرم به ارزش ۸۰۶.۱۷۲.۸۸۴.۰۰۰ ریال و در همدان به عنوان آخرین استان ۴۴۸.۳۸۷ ریال به ارزش ۴.۱۳۸.۶۱۲.۰۱۰ ریال بابت مطالبات گوجه کاران پرداخت شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *