اهم اخبار

رئیس مجمع کشت و صنعت مغان: در مدت کوتاهی وضعیت کشت و صنعت مغان را بهبود می دهیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مجمتع کشت و صنعت مغان گفت: امیدواریم بدون حاشیه و با هماهنگی و تعامل سازنده با همه مسئولین استان و با همکاری دستگاههای نظارتی و امنیتی در مدت زمان کوتاهی شرایط نگران کننده این مجموعه را بهبود بخشیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های کشاورزی اولین نشست بررسی وضعیت موجود و تدوین برنامه ها وسیاستها برای افزایش بهره وری و ساماندهی بخشهای مختلف تولید در کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور اعضای مجمع وهیات مدیره جدید دولتی در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

علی اشرف منصوری رئیس مجمع کشت وصنعت و دامپروری مغان و مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی در جمع مدیران جدید این شرکت به قدمت و پیشینه کشت و صنعت مغان که اداره آن به این شرکت واگذار شده اشاره کرد و گفت: تحولات و تغییرات نیم قرن اخیر ، به نقشی که  این شرکت میتواند در تقویت و افزایش  تولید ، تثبیت جمعیت عشایری و کشاورزان ، کمک به مهاجرت معکوس ، ترنور مالی بالای سالانه ،رشد اقتصادی منطقه واستان کمک کند.

وی تصریح کرد:  این مجموعه می تواند به کارشناسان بخش کشاورزی و کشاورزان ، به اشتغال بیش از ۵۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم ، ایجاد زنجیره ارزش ، افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی و…. کمک کند.

منصوری اظهار داشت: این مجموعه برخی مشکلات از جمله بهره وری و بازدهی پایین در باغات میوه؛ مزارع و واحدهای دامپروری داشته است.

وی افزود: استفاده غیراصولی در مصرف  نهاده ها ، عدم برنامه ریزی برای تقویت و استفاده مناسب از  اراضی ،  عدم بروز رسانی و بهسازی و نوسازی ماشین الات و صنایع موجود از جمله کارخانجات لبنیات ، قند ،سورت و پروسس میوه ،رب گوجه،کود دامی،خوراک دام و روغن کشی  و از همه مهمتر بهره وری پایین نیروی انسانی و عدم ساماندهی  مناسب آنها دربخش های تولید و فصول مختلف تناسب از جمله دیگر مشکلات مجموعه است که جملگی ناشی از ضعف مدیریت وعدم برنامه ریزی مناسب در همه امور است.

وی تاکید کرد: با وجود مدیران جدید آن هم در بدنه وزارت جهاد کشاورزی منبعد این مشکلات پذیرفته نیست.

رئیس مجمع  کشت و صنعت و دامپروری  مغان گفت: تدوین برنامه اجرایی بهره ور و اصلاح ساختار و توانمند نمودن کارشناسان و نیروی کار، توجه جدی به تقویت و بازسازی مزارع و باغات و صنایع موجود و تامین بموقع مواد اولیه موردنیاز براساس ظرفیت واحدهای تولیدی  و بالاخص خلق منابع جدید و استفاده از روش کنترل (هزینه – درآمد) در واحدهای تولیدی در کنار نظارت مستمر و موثر و کنترل هوشمند هزینه ها و آینده نگری و  توجه جدی به سلامت محیط کار و تولید وتعهد و پاکدستی عوامل انسانی  را  از جمله موارد مورد نطر برای بهبود شرایط فعلی است.

منصوری گفت: عدم کنترل هزینه ها و نظارت بسیار ضعیف در همه امور  ، نبود الگوی کشت مناسب و  متناسب با کیفیت و ظرفیت اراضی ،  استفاده نکردن از منابع موجود به ویژه کودهای حیوانی تلمبار شده در طول چندین  دهه اخیر برای اصلاح و تقویت خاک اراضی ، آبیاری سنتی در بخش عمده اراضی و بکارگیری  مدیریت سنتی بجای مدیریت علمی و دانش محور از جمله  عوامل موثر در هدر رفت منابع و بهره وری ضعیف در این کشت و‌صنعت است.

وی  ابراز امیدواری کرد که مدیران جدید بتوانند بدون توجه به عوامل حاشیه ساز و با هماهنگی و تعامل سازنده با همه مسیولین استان و با همکاری دستگاههای نظارتی و امنیتی در مدت زمان کوتاهی این شرایط نگران کننده را بهبود ببخشند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *