اهم اخبار

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران: کمبودی در عرضه میوه‌های نوبرانه پاییز نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: علی رغم حوادث غیر مترقبه در زمان گل دهی مرکبات، اما وضعیت تولید متعادل است.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، اظهار کرد: علی رغم حوادث غیر مترقبه نظیر تگرگ نابه هنگام و بارش در زمان گل دهی محصولات سیب و مرکبات، اما وضعیت تولید متعادل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

او افزود: اگرچه در زمان تشکیل میوه به سبب بارش‌های مستمر بهاری دچار ریزش شده‌ایم، اما در مجموع مشکلی در تامین بازار داخل نداریم.

شادلو ادامه داد: با توجه به حذف ارز یارانه نهاده‌های تولید، قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه و سایر هزینه‌های تولید رشد چشمگیری داشت که این امر در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر بسزایی دارد.

جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر التهاب قیمت در بازار نیست

این مقام مسئول با بیان اینکه حذف یارانه نهاده‌های تولید گرانی قابل توجهی در بخش باغبانی ایجاد کرد، گفت: با توجه به افزایش حقوق و سایر هزینه‌های تولید انتظار می‌رود که دولت توجه جدی به بخش کشاورزی داشته باشد تا بهره برداران نسبت به امر تولید دلسرد نشوند.

رئیس اتحادیه باغداران تهران در پایان بازار میوه را مطلوب دانست و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و تامین بازار، نگرانی از حیث افزایش شدید قیمت نداریم.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *